خدمات هوش مصنوعی چیست؟

خدمات هوش مصنوعی چیست؟

3 فروردین 1401

نوشته شده توسط آیپا

هوش مصنوعی این امکان را برای ماشین‌ها فراهم می‌کند که از تجربه های جدید یاد بگیرند، با دستورات جدید سازگار شوند و کارهایی شبیه انسان را انجام دهند. بیشتر نمونه‌های هوش مصنوعی که امروزه درباره آنها می‌شنوید، از رایانه‌های شطرنج‌باز گرفته تا ماشین‌های خودران، به شدت به یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی متکی هستند. با استفاده از خدمات هوش مصنوعی، رایانه‌ها را می‌توان برای انجام وظایف خاص با پردازش مقادیر زیادی داده و تشخیص الگوهای موجود در داده‌ها آموزش داد.

خدمات هوش مصنوعی شامل چه سرویس هایی است؟

خدمات هوش مصنوعی به سرویس هایی اشاره دارد که توسط شرکت های هوش مصنوعی به کسب و کارهایی که نیاز به خدمات هوش مصنوعی دارند، ارائه می شود. هوش مصنوعی به الگویی اشاره دارد که در آن سیستم‌های کامپیوتری وظایفی شبیه به انسان را با استدلال، گرفتن نشانه‌هایی از تجربیات گذشته، یادگیری و حل مشکلات انجام می‌دهند. 

هوش مصنوعی و کسب و کارها

به طور کلی، فناوری‌های متفاوتی مانند یادگیری ماشینی (ML)، پردازش زبان طبیعی (NLP)، بینایی رایانه و رباتیک زیر سقف هوش مصنوعی قرار دارند. استفاده از خدمات هوش مصنوعی یک جایگزین مقرون به صرفه و قابل اعتماد برای نرم افزار توسعه یافته هوش مصنوعی است. به این ترتیب، هوش مصنوعی برای همه افراد در شرکت قابل دسترسی خواهد بود. با استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی، کاربران نهایی می توانند از قابلیت های هوش مصنوعی از طریق رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) و ابزارها بدون نیاز به نوشتن کدهای پیچیده استفاده کنند. 

راه حل های خدمات هوش مصنوعی برای کسب و کارها

مانند هر راه حل دیگر به عنوان یک سرویس، خدمات هوش مصنوعی از مدل های محاسبات ابری به طور موثر برای تقویت خدمات دهی هوش مصنوعی استفاده می کند. این انعطاف پذیری قابل توجهی را در عملیات کلی سازمانی می افزاید و کارایی را افزایش می دهد و در نتیجه سطوح بهره وری را افزایش می دهد. شرکت هوش مصنوعی بسیار پویا و سازگار است. این خدمات در درجه اول در بهینه سازی نتایج پروژه های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ موثر است. خدمات هوش مصنوعی به آسانی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بدون سرمایه‌گذاری هنگفت برای ساخت و اجرای پلتفرم‌های ابری خود، از مزایای اصلی هوش مصنوعی بهره برداری کنند.

بر اساس گزارش ژوئن 2021 توسط Technavio، انتظار می‌رود بازار جهانی خدمات هوش مصنوعی از سال 2021 تا 2025، 14.70 میلیارد دلار رشد کند. به طور کلی سرویس های هوش مصنوعی چندین مزیت از جمله سهولت در راه اندازی را ارائه می دهد که حتی می تواند در عرض چند هفته تمامی اقدامات لازم انجام شود.

تاریخچه سرویس های هوش مصنوعی

اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 ابداع شد، اما هوش مصنوعی امروزه به لطف افزایش حجم داده ها، الگوریتم های پیشرفته و بهبود قدرت محاسباتی و ذخیره سازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

تحقیقات اولیه هوش مصنوعی در دهه 1950 موضوعاتی مانند حل مسئله و روش های نمادین را مورد بررسی قرار داد. در دهه 1960، وزارت دفاع ایالات متحده به هوش مصنوعی علاقه مند شد و شروع به آموزش رایانه هایی برای تقلید از استدلال اولیه انسانی کرد. به عنوان مثال، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا پروژه های نقشه برداری خیابان را در دهه 1970 تکمیل کرد. این پروژه در سال 2003 دستیارهای شخصی هوشمند تولید کرد، مدت ها قبل از اینکه سیری، الکسا یا کورتانا معرفی شوند.

خدمات هوش مصنوعی

در حالی که فیلم‌های هالیوودی و رمان‌های علمی تخیلی هوش مصنوعی را به‌عنوان ربات‌هایی شبیه انسان به تصویر می‌کشند که جهان را تسخیر می‌کنند، تکامل فعلی فناوری‌های هوش مصنوعی آنقدرها هم ترسناک نیست. در عوض، هوش مصنوعی تکامل یافته است تا مزایای خاص بسیاری را در هر صنعتی ارائه دهد..

کاربردهای خدمات هوش مصنوعی

خدمات هوش مصنوعی کاربردهای بسیار متنوعی دارد. هوش مصنوعی تقریباً در هر زمینه‌ای کاربرد پیدا کرده است. برخی از کاربردهای هوش مصنوعی شامل موارد زیر میشود.

پردازش زبان طبیعی

پردازش زبان طبیعی کامپیوترها و ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا زبان طبیعی را که توسط انسان صحبت می‌شود، درک کنند. ماشین‌ها می‌توانند در لحن مکالمه‌ی انسان‌ها ورودی دریافت کنند.

خدمات هوش مصنوعی در بازی و گیم

هوش مصنوعی و علوم داده، تجربه بازی را نیز متحول کرده است. غول های بازی مانند پلی استیشن از هوش مصنوعی به عنوان سرویسی برای دریافت ورودی بلادرنگ و بهبود تجربه بازی استفاده می کنند.

بینایی کامپیوتری

بینایی کامپیوتری توانایی درک، تفسیر و تجزیه و تحلیل ورودی های بصری داده شده به سیستم کامپیوتری را دارد. به عنوان مثال، سیستم های بینایی پیشرفته برای پزشکان برای تشخیص بیماران. سیستم های بینایی کامپیوتری در سیستم های تشخیص شماره پلاک و سیستم های تشخیص چهره استفاده می شود.

تشخیص گفتار

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی قادر به درک و تفسیر معنای کلمات گفته شده توسط انسان هستند. سیستم های پردازش گفتار می توانند معنای پشت جملات را درک کنند. همچنین، می تواند زبان های مختلف، عامیانه، لهجه ها و غیره را درک کند.

تشخیص دست خط

با کمک شرکت های مشاوره علوم داده ، درک دست خط انسان برای سیستم های کامپیوتری امکان پذیر شده است. این می تواند با دست خط مطابقت داشته باشد و همچنین می تواند دست خط انسان را به متن قابل ویرایش تبدیل کند.

ربات ها

ربات ها ماشین های هوشمندی هستند که می توانند کار را سریع تر، دقیق تر و کارآمدتر از انسان ها انجام دهند. ربات‌های دارای حسگر توانایی تشخیص گرما، نور، رطوبت و غیره را دارند. این ربات‌ها به کمک هوش مصنوعی می‌توانند با محیط سازگار شوند و از تجربیات گذشته خود بیاموزند.

خرده فروشی

هوش مصنوعی قابلیت‌های خرید مجازی را ارائه می‌کند که توصیه‌های شخصی‌شده را ارائه می‌دهد و گزینه‌های خرید را با مصرف‌کننده درمیان می‌گذارد. فناوری‌های مدیریت سهام و چیدمان سایت نیز با هوش مصنوعی بهبود خواهند یافت.

بانکداری

هوش مصنوعی سرعت، دقت و اثربخشی تلاش‌های انسان را افزایش می‌دهد. در مؤسسات مالی، از تکنیک‌های هوش مصنوعی می‌توان برای شناسایی تراکنش‌هایی که احتمالاً تقلبی هستند، استفاده از امتیازدهی سریع و دقیق اعتبار، و همچنین خودکارسازی دستی وظایف مدیریت داده‌های عظیم استفاده کرد.

خدمات و سرویس های پلتفرم هوش مصنوعی آیپا

سکوی هوش مصنوعی آیپا نخستین پلتفرم هوش مصنوعی با بیش از ۷۰ ابزار در ۴ حوزه پردازش تصویر، پردازش صوت، پردازش متن و دستیار صوتی در جهت برطرف کردن نیاز سازمان ها، کسب و کار ها و شرکت ها است.

سرویس تبدیل اسناد،کتاب و جزوات به متن 

سرویس تبدیل متن، اسناد و جزوه آیپا اولین تبدیل‌گر تصاویر به متن با پشتیبانی زبان فارسی است. به کمک این سرویس می توان از متون کتاب، مجله و نامه عکس برداری کرد و سپس متن تایپی آن را تحویل گرفت. این تبدیل‌گر متن با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر دریافتی را پردازش کرده و سپس متن آن را استخراج می‌کند. سرویس تبدیل اسناد،کتاب و جزوات به متن آیپا این توانایی را دارد که تصاویر حاوی متن را به متن تایپ شده تبدیل نماید. به کمک این سرویس دانشجویان، نویسندگان، مترجمان و … می توانند از مقالات و متون مورد نظر خود را اسکن کرده و به راحتی آن را به فایل متنی تبدیل کنند، بدون این که نیازی به صرف وقت و هزینه بالای تایپ انسانی داشته باشد.

سرویس توصیه گر هوشمند

سامانه توصیه‌گر یا سامانه پیشنهادگر آیپا با تحلیل رفتار کاربران، اقدام به پیشنهاد مناسب‌ترین اقلام (داده، اطلاعات، کالا و…)می‌نماید. این سیستم رویکردی است که برای مواجهه با مشکلات ناشی از حجم فراوان و رو به رشد اطلاعات ارائه شده‌است.همچنین به کاربر کمک می‌کند تا در میان حجم عظیم اطلاعات سریع‌تر به هدف خود نزدیک شوند.فروشندگان به کمک این سیستم‌ها می‌توانند رضایت مشتریان را بالا برده و نیز فروش خود را افزایش دهد.

کاربرد سیستم‌های توصیه‌گر که با سیستم‌های پیشنهاد دهنده نیز معروف هستند، بسیار وسیع است. یکی از بهترین محل‌های استفاده از این سیستم‌ها وب سایت‌های فروشگاهی است که در آن مطمئنا محصولات مشابه مختلفی عرضه شده است. سرویس توصیه گر آیپا می تواند نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش شما داشته باشد.

همچنین به طور کلی می‌توان از این نوع سیستم‌ها در وب سایت‌هایی استفاده کرد که محصولات مختلفی دارند. از جمله این موارد می‌توان وب سایت‌های اشتراک ویدیو، اپلیکیشن و حتی اشتراک موسیقی را بیان کرد که محبوبیت زیادی نیز بین کاربران دارند.

سرویس تشخیص سن و جنسیت

سن همیشه یک ویژگی مهم هویت است و همچنین عامل مهم در تعامل اجتماعی بوده است. در دهه های اخیر با افزایش نیاز به سیستم های تشخیص و نظارت خودکار، تجزیه و تحلیل چهره های انسانی بیشترین موضوعات مورد علاقه در زمینه بینایی کامپیوتری مانند تشخیص چهره، طبقه بندی جنسیتی و تشخیص صورت است. در این چارچوب، سرویس تشخیص سن و جنسیت آیپا میتواند نیاز های صنایع مختلف را برطرف کند.

سن انسان، یک نشانه ی مهم در بسیاری از برنامه های کاربردی مانند تخمین سن در تحقیقات جرم، بازاریابی هدفمند سازگار با سن، مدیریت ارتباطات، سرگرمی برای سیستم های توصیه شده است. همچنین کنترل دسترسی امنیتی، بیومتریک، تبلیغات دقیق، نظارت هوشمند، کنترل دسترسی به اینترنت، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی از جمله کاربرد های تخمین سن به کمک هوش مصنوعی است.

سرویس زیر نویس زنده آیپا

زیرنویس زنده آیپا به کمک پردازش زبان طبیعی(NLP) و یادگیری ماشین(ML) با دقت بالا میتواند زیرنویس‌ها را روی هر کلیپ تصویری یا صوتی ایجاد کند. همچنین کسب و کار های دیجیتال و مراکز آموزشی به کمک سرویس زیر نویس هوش مصنوعی آیپا میتوانند محتوای ویدیویی خود را بصورت هوشمند به زیر نویس فارسی مجهز کنند و به افراد ناشنوا و کم شنوا دسترسی بیشتری به محتوای اینترنت بدهد.

سرویس چت بات هوشمند آیپا

اگر به دنبال کاستن هزینه تیم پشتیبانی و در عین حال افزایش کیفیت خدمات به مشتریان کسب‌وکارتان هستید، ما سرویس چت بات‌ هوشمند آیپا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از چت بات‌ هوشمند آیپا می‌توانید به بهترین شکل ممکن تجربه رضایت بخشی به مشتریان خود ارائه و در عین حال این کار را به صورت اتوماتیک جلو ببرید.

در حقیقت چت بات‌ها یک سری برنامه نرم‌افزاری هستند که در ساخت آن‌ها از هوش مصنوعی و زبان پردازش طبیعی استفاده شده تا بتوانند با کمترین میزان هزینه به درک درستی از خواسته افراد رسیده و آن‌ها را به نتیجه دلخواهشان برساند. به بیانی دیگر چت بات‌ها، دستیارهایی مجازی برای تجربه کاربری بهتر هستند چرا که در امور مختلفی اعم از فروش، بازاریابی، خدمات پس از فروش و غیره کاربرد دارند. از سایر نکات مثبت چت بات هوشمند آیپا می‌توان به نداشتن محدودیت زمانی و مکانی اشاره کرد که همین امر سبب نیاز به نیروی انسانی کمتر در کسب‌وکارها می‌شود.

سرویس تبدیل کننده خودکار متن به فایل صوتی و پادکست

تکنولوژی تبدیل متن به گفتار (Text to Speech) نوعی برنامه تولید گفتار است که برای یک فایل متنی دیجیتال نسخه گفتاری تهیه می‌کند و این فایل متنی می‌تواند یک فایل وورد (word)، یک صفحه وب و… باشد. این تکنولوژی هم چنین می‌تواند خواندن اطلاعات نمایشگر رایانه را برای افرادی که در خواندن به هر دلیلی مشکل دارند امکان پذیر کند. تبدیل نوشتار به گفتار به کمک برنامه‌های تشخیص و شناسایی صدا انجام می‌شود.

فناوری تبدیل نوشتار به گفتار امروزه به یکی از فناوری‌های کاربردی و در دسترس برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است و کاربردهای متنوعی در زمینه‌های متفاوت دارد. برای مثال در بسیاری از زمینه‌هایی مثل خبر رسانی، بازی، سیستم‌های ارائه اطلاعات، سرویس‌های یادگیری الکترونیکی، سرویس‌های تلفنی، برنامه‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء (یا همان IOT)، دستیاران مجازی شخصی و… از این فناوری استفاده می‌شود.  سرویس تبدیل کننده خودکار متن به فایل صوتی و پادکست آیپا اولین سرویس تبدیل متن فارسی به صوت در زبان فارسی است. همچنین به کمک سرویس تبدیل متن به صوت آیپا میتوانید به صورت انلاین متن های خود را به صوت با کیفیت تبدیل کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد