پلتفرم هوش مصنوعی از صفر تا صد

پلتفرم هوش مصنوعی از صفر تا صد

13 اسفند 1400

نوشته شده توسط آیپا

هوش مصنوعی آینده جهان است. این روزها، هر اپلیکیشن و هر وب سایتی از هوش مصنوعی برای بهبود عملکردهای خود استفاده می کند. هوش مصنوعی برای قفل های تشخیص چهره، برای ثبت و تأیید امنیت شما برای تراکنش ها استفاده می شود. هوش مصنوعی همه چیز را ممکن و بیشتر می کند. این روزها کارفرمایان به دنبال افرادی با مجموعه مهارت های متنوع هستند، مشخصاً کسانی که می توانند به شرکت های خود در پیشرفت به نسل بعدی کمک کنند. پلتفرم هوش مصنوعی همان چیزی است که شرکت ها به دنبال آن هستند.

استفاده از هوش مصنوعی به رشد و بلوغ خود ادامه داده است و برخی از سازمان ها توانسته اند به کمک هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشین به موفقیت های بزرگی برسند. پردازش داده های بزرگ اخیراً به سطح جدیدی از تکامل، در قالب پلتفرم های هوش مصنوعی ارتقا یافته است. پلتفرم‌های هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی را در سال های آینده نوید می‌دهند. استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش مجموعه‌های داده عظیم، پیشرفت‌های زیادی را برای هوش تجاری و تجزیه و تحلیل در میان فناوری‌های بی‌شمار دیگر به همراه خواهد داشت.

پلتفرم هوش مصنوعی چیست؟

پلتفرم هوش مصنوعی چارچوبی است که برای عملکرد مؤثرتر و هوشمندانه‌تر از چارچوب‌های سنتی هوش مصنوعی طراحی شده است. سازمان ها و شرکت ها به کمک هوش مصنوعی خدمات خود را سریع تر، کارآمدتر و موثرتر انجام میدهند.”همچنین استفاده از پلتفرم های هوش مصنوعی می‌تواند به کاهش هزینه‌ شرکت ها و سازمان های مختلف کمک کند.

پلتفرم هوش مصنوعی

پلتفرم‌های هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مدل‌های یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق را بهتر درک کنند و به کار گیرند. فناوری هوش مصنوعی را با کاهش حجم کاری و خودکار سازی فرآیند ها به افزایش بهره وری کسب و کار ها کمک می‌کند.

چرا پلتفرم هوش مصنوعی مهم است؟

در عصر جدید هوش مصنوعی عامل اصلی تحول دیجیتال است. در سال‌های آینده، تقریباً همه نرم‌افزارها دارای هوش مصنوعی خواهند بود. همانطور که امروزه شرکت ها و سازمان ها بدون سیستم های دیجیتال و اینترنت قادر به انجام کسب و کار نیستند، سازمان‌ها و شرکت ها نیز بدون استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند به طور موثر عمل کنند. بنابراین، توسعه کسب و کارها در توانایی ساخت، استقرار، و اجرای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی سازمانی در مقیاس، تبدیل به یک امر ضروری برای بقای کسب و کار می شود.

هوش مصنوعی

برای دستیابی به ارزش متحول کننده از هوش مصنوعی مستلزم استقرار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی لازم است که به مرور زمان از پلتفرم هوش مصنوعی در کسب و کارها استفاده شود. پلتفرم هوش مصنوعی ابزارها و قابلیت‌هایی را فراهم می‌کند که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با چالش‌های قابل‌توجهی در ساخت و اجرای این برنامه‌ها به طور مؤثر و مؤثر، با حداقل زمان، تلاش و هزینه‌های اضافه مقابله کنند.

پلتفرم هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم‌های هوش مصنوعی دارای لایه‌هایی هستند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا مدل‌های یادگیری ماشینی را از چارچوب‌ها، زبان‌ها، پلتفرم‌ها و ابزارهای مختلف مستقر کنند. این لایه ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • لایه داده و ادغام امکان دسترسی آسان به داده های سیستم های مختلف را فراهم می کند تا الگوریتم های هوش مصنوعی آموزش داده شوند. داده ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا متخصصان هوش مصنوعی بتوانند بدون صرف زمان برای بهبود کیفیت داده، جریان داده را ایجاد کنند. ابزارهای مدیریت داده عملکرد مشابهی را ارائه می دهند.
  • لایه آزمایشی متخصصان هوش مصنوعی را قادر می سازد تا یک فرضیه را ایجاد و تأیید کنند. یک لایه آزمایشی خوب فرآیندهایی مانند مهندسی ویژگی، انتخاب ویژگی، انتخاب مدل، بهینه سازی مدل و قابلیت تفسیر مدل را خودکار می کند. ابزارهای هوش مصنوعی نیز عملکرد مشابهی را ارائه می دهند.
  • لایه عملیات و استقرار جایی است که ارزیابی ریسک مدل مدیریت می شود تا تیم هوش مصنوعی بتوانند مدل را تأیید کنند. این لایه همچنین ابزارهایی را برای کنترل استقرار مدل ها در سراسر کسب و کار ارائه می دهد. به عنوان مثال، پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌توانند مدل‌های یادگیری ماشینی را در چندین ارائه‌دهنده زیرساخت مستقر کنند. این امر مهندسان یادگیری ماشین را از پرداختن به جزئیات استقرار مدل خود در زیرساخت های مختلف برای ارائه برنامه های کاربردی مختلف سازمانی نجات می دهد.

برترین پلتفرم های هوش مصنوعی دنیا

1_ Google AI Platform

پلتفرم هوش مصنوعی گوگل پردازش دیتا را برای توسعه دهندگان یادگیری ماشین، دانشمندان داده و مهندسان داده آسان می کند تا پروژه های هوش مصنوعی خود را از ایده پردازی به تولید و استقرار، سریع و مقرون به صرفه برسانند. زنجیره ابزار یکپارچه پلتفرم هوش مصنوعی گوگل به شما کمک می‌کند تا به سادگی برنامه‌های یادگیری ماشینی خود را بسازید و اجرا کنید.

این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که بدون تغییر کد قابل توجه آن‌ها را در بصورت نرم افزاری و آنلاین به اشتراک بزارید. هنگامی که برنامه های هوش مصنوعی خود را برای تولید به کار می برید، به فناوری پیشرفته هوش مصنوعی گوگل نیز دسترسی خواهید داشت.

2_ TensorFlow

پلتفرم هوش مصنوعی TensorFlow یک کتابخانه نرم افزاری منبع باز برای محاسبات عددی با استفاده از نمودارهای مختلف خدمات هوش مصنوعی ساخته است. این پلتفرم از زیر مجموعه های اصلی هوش مصنوعی گوگل است. معماری انعطاف پذیر این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا محاسبات را در یک یا چند CPU یا GPU در دسکتاپ، سرور یا دستگاه تلفن همراه با یک API واحد مستقر کنند.

TensorFlow در ابتدا توسط محققان و مهندسانی که بر روی تیم مغز گوگل در سازمان تحقیقات هوش ماشینی گوگل کار می‌کردند، با هدف انجام تحقیقات یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی عمیق توسعه داده شد، اما با پیشرفت های بیشتر، این سیستم تیدیل یه غول هوش مصنوعی دنیا شد.

3_ Microsoft Azure

پلتفرم Microsoft Azure Machine Learning تجزیه و تحلیل پیشرفته مبتنی بر فناوری ابری را ارائه می دهد که برای ساده سازی یادگیری ماشینی برای تجارت طراحی شده است. کاربران تجاری می توانند نیاز خود را با بهترین الگوریتم های هوش مصنوعی سفارشی سازی کنند. سپس مدل نهایی می تواند در عرض چند دقیقه به عنوان یک وب سرویس مستقر شود که می تواند به هر داده و در هر مکانی متصل شود. در این پلتفرم جامع انواع سرویس های هوش مصنوعی بصورت کاملا اتوماتیک در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

اولین پلتفرم هوش مصنوعی ایران : آیپا

با وجود نمونه های مشابه بسیار قدرتمند و معتبر بین المللی مانند سرویس ابری هوش مصنوعی گوگل، اولین پلتفرم جامع هوش مصنوعی ایران (آیپا) به کمک تلاش متخصصان و برنامه نویسان خبره شرکت آرمان رایان شریف به بهره برداری رسیده است. نخستین سکوی جامع هوش مصنوعی با بیش از ۷۰ ابزار در ۴ حوزه پردازش تصویر، پردازش صوت، پردازش متن و دستیار صوتی کار خود را ادامه میدهد. 

با استفاده از آیپا، بدون داشتن هیچ تخصصی در زمینه یادگیری ماشین، تنها یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) تا تعبیه ادراک بصری (دیدن)، صوتی (شنیدن و سخن گفتن) و متنی (درک مفهوم متن) در محصولات نرم‌افزاری خود فاصله دارید. همچنین، آیپا آماده‌ است تا ابزارهایش را مطابق با نیازهای کسب‌وکار شما شخصی‌سازی کند. سرویس های اصلی آیپا شامل:

چت بات پرسشی و مهارتی

سهولت استفاده و کاهش هزینه ها

اگر به دنبال کاستن هزینه تیم پشتیبانی و در عین حال افزایش کیفیت خدمات به مشتریان کسب‌وکارتان هستید،ما سرویس چت بات‌ هوشمند آیپا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از چت بات‌ هوشمند آیپا می‌توانید به بهترین شکل ممکن تجربه رضایت بخشی به مشتریان خود ارائه دهید. بسیاری از فروشگاه هایی که با تعداد بالای مشتری سروکار دارند و سازمان هایی که دستیار متنی هوشمند مثل چت بات نیاز دارند، بهترین پیشنهاد چت بات هوشمند آیپاست.

زیرنویس زنده فارسی

هوشمند و یاری دهنده

زیرنویس زنده آیپا به کمک پردازش زبان طبیعی(NLP) و یادگیری ماشین(ML)  با دقت بالا میتواند زیرنویس‌ها را روی هر کلیپ تصویری یا صوتی ایجاد کند و همچنین کسب و کار های دیجیتال و مراکز آموزشی به کمک سرویس زیر نویس هوش مصنوعی آیپا میتوانند محتوای ویدیویی خود را بصورت هوشمند به زیر نویس فارسی مجهز کنند.

توصیه گر بهینه شده (recommendation system)

بهبود سئو و افزایش خرید

توصیه گر ها با تحلیل رفتار کاربران، اقدام به پیشنهاد مناسب‌ترین اقلام (داده، اطلاعات، کالا و…)می‌نماید. به کمک این سرویس در فروشگاه های انلاین، فروشندگان می‌توانند رضایت مشتریان را بالا برده و نیز فروش خود را افزایش دهد. سرویس توصیه گر آیپا میتواند نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش شما داشته باشد.

تبدیل کننده خودکار متن به فایل صوتی و پادکست (text to speech)

کیفیت و سرعت

سرویس تبدیل کننده خودکار متن به فایل صوتی و پادکست آیپا اولین سرویس تبدیل متن فارسی به صوت در زبان فارسی است. شما به کمک سرویس تبدیل متن به صوت آیپا میتوانید به صورت انلاین متن های خود را به صوت با کیفیت تبدیل کنید.

. بهره گیری از ماشین لرنینگ

. بیش از 40 ابزار و سرویس در زبان های فارسی و انگلیسی

. دقت عمومی بالای 95 درصد

نگارش خودکار صوت به متن

پرکاربرد و موثر

قابلیتی که بسیاری از کسب‌وکارها و کاربران نیاز مبرمی به آن دارند، سرویس‌های تبدیل صوت به متن است. زمانی که شما جمله‌ای را به زبان می‌آورید و دستیار صوتی هوشمند آیپا جمله را دریافت می‌کند، محاوره شما در سرویس ابری پردازش‌شده و صوت مورد نظر شما به صورت متنی پیاده سازی شود.

. دقت بالای 93 درصد

. پشتیبانی از زبان رسمی و محاوره فارسی

سرویس احراز هویت هوشمند آیپا

امنیت و دقت

امروزه تعداد زیادی از شرکت‌ها خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه می‌دهند. این امر موجب افزایش آسیب‌هایی از جمله جرایم مالی و پولشویی، دسترسی غیرمجاز به حساب‌کاربری افراد، تغییر یا دستکاری اطلاعات و خرابکاری‌های کوچک و بزرگ دیگری می‌شود. از این ‌رو سرویس احراز هویت هوشمند آیپا میتواند فرآیند احراز هویت را به صورت هوشمند و با دقت بالا انجام دهد.

. مدل تشخیص جنسیت 210 تصویر بر ثانیه 96%  دقت

. احراز هویت چهره 300 تصویر در ثانیه 98.99%  دقت

. مدل تشخیص سن 210 تصویر بر ثانیه میانگین خطا 5سال

. مدل تشخیص عاطفی 150 تصویر بر ثانیه 87% دقت

سرویس تبدیل اسناد،کتاب و جزوات به متن

پردازش و تحویل به موقع

سرویس تبدیل متن، اسناد و جزوه آیپا اولین تبدیل‌گر تصاویر به متن با پشتیبانی زبان فارسی است که به کمک آن می توان از متون کتاب، مجله و نامه عکس برداری کرد و سپس متن تایپی آن را تحویل گرفت. این تبدیل‌گر متن با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر دریافتی را پردازش کرده و سپس متن آن را استخراج می‌کند.

سرویس سرچ متنی هوشمند

به صرفه و دقیق

جستجوی هوشمند آیپا یک فناوری جستجوی سازمانی است که از پردازش زبان طبیعی هوشمند برای درک زبان منحصر به فرد صنعت شما استفاده می کند. پردازش زبان طبیعی ما مبتنی بر نوآوری‌های تحقیقاتی تیم هوش مصنوعی آیپا است که ویژگی‌های جدیدی مانند خلاصه‌سازی و تولید زبان طبیعی را به ارمغان می‌آورد. کاهش زمان جستجو و تحقیق بیش از 75٪. از نوآوری های جدید سرویس سرچ متنی آیپا است.

سرویس تحلیل احساسات چهره آیپا

هوشمند و کارآمد

از قابلیت های هوش مصنوعی امکان تشخیص احساسات از روی حالت صورت است. این فناوری با دقت بسیار بالایی میتواند وضعیت روحی افراد را از طریق تحلیل صورت به نمایش گذارد. با استفاده از سرویس تشخیص احساس آیپا میتوانید علاوه بر تحلیل احساس، امکان تشخیص سن و جنسیت افراد را به صورت آنلاین  پردازش و مشاهده نمایید. این تکنولوژی تشخیص عاطفه بر ویژگی‌های رفتاری ظریف مرتبط با شادی، اعتماد، ترس، تعجب، غم، انزجار، خشم و انحرافات انسانی متمرکز است.

کسب و کار هوشمند با پلتفرم هوش مصنوعی

سازمان‌ها برای اینکه هوش مصنوعی را جزء اصلی کسب‌وکار خود کنند، به روش‌های سریع‌تر و مسئولانه‌تری برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در سیستم‌های خود نیاز دارند که در حالت ایده‌آل از مهارت‌های موجود تیم‌هایشان استفاده می‌کنند. در واقع، 80 درصد از مدیران فنی شرکت ها و سازمان ها می‌گویند که اگر توسعه و استقرار آن آسان‌تر بود، از هوش مصنوعی استفاده بیشتری می‌کردند. استفاده از ظرفیت های پلتفرم هوش مصنوعی آیپا به سازمان ها و شرکت ها کمک می‌کند تا بسیار ساده تر از قبل از قابلیت های هوش مصنوعی بهره مند شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد