معرفی 7 چت بات معروف هوش مصنوعی دنیا

معرفی 7 چت بات معروف هوش مصنوعی دنیا

29 اسفند 1400

نوشته شده توسط آیپا

امروزه 1.4 میلیارد نفر از چت بات ها استفاده می کنند. دیدگاه شرکت ها نسبت به مکالمات هوش مصنوعی و مشتریان تغییر کرده است و بسیاری از سازمان ها نیز از هوش مصنوعی و سرویس های آن برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده می کنند. چت بات های مجهز به هوش مصنوعی همچنین قادر به خودکارسازی وظایف مختلف از جمله فروش و بازاریابی، خدمات مشتری و وظایف اداری و عملیاتی هستند.

همانطور که تقاضا برای سرویس های هوش مصنوعی افزایش یافته است، بازار شرکت هایی که فناوری دستیار های هوش مصنوعی را ارائه می دهند سخت تر شده است زیرا رقابت شرکت های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت سرویس خود افزایش یافته است. با این حال، همه چت بات های هوش مصنوعی یکسان نیستند. هر کدام از این سرویس ها نیاز های بخشی از مشتریان را فراهم میکند و در زمینه خاصی بهینه سازی شده اند.

چت بات هوش مصنوعی

قبل از اینکه به دستیار های های برتر هوش مصنوعی بپردازیم، مهم است که بین چت بات های هوش مصنوعی و مبتنی بر قوانین تفاوت قائل شویم. چت بات‌های مجهز به هوش مصنوعی تجربه‌ای شبیه به مکالمه انسانی ارائه می‌کنند. همچنین می‌توانند مکالمه طبیعی را انجام دهند و به مرور زمان عملکرد آنها بهبود می‌یابند. اما بات های مکالمه ای نسل اولی که بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده کردند، بسیار سفت و سخت بودند و تجربیات کاربری ضعیفی را ارائه کردند. بات های مکالمه ای مبتنی بر قوانین به سناریوهای بسیار ابتدایی محدود می شوند.

چت بات هوش مصنوعی چیست؟

چت بات های هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای گفتگو با مردم استفاده می کنند. اولین بات مکالمه ای هوش مصنوعی در دهه 1960 توسط جوزف وایزنبام، استاد دانشگاه MIT ساخته شد. چت بات های هوش مصنوعی به طرز چشمگیری تجربه خدمات دهی به مشتری را تغییر می دهند. آنها می توانند مفهوم کلمات را درک کنند و پاسخی مناسب به سوالات کاربران بدهند و همچنین به حل مشکلات مشتری کمک شایانی کنند.

با استفاده از یادگیری ماشینی و فناوری NLP، بات های مکالمه ای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند هدف درخواست‌های مشتریان را درک کنند، تاریخچه مکالمه هر مشتری را هنگام تعامل با آن‌ها در نظر بگیرند و به سؤالات آنها به روشی طبیعی و انسانی پاسخ دهند.

قدرتمندترین چت بات‌های هوش مصنوعی از پیچیده‌ترین سرویس های هوش مصنوعی بهره میبرند. بنابراین یک چت بات قدرتمند خدمات مشتری چگونه کار میکند؟ در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد. 

معرفی برترین چت بات های هوش مصنوعی

 بسیاری از شرکت های معتبر تکنولوژی از سرویس های چت بات استفاده میکنند که در این مقاله به بررسی 7 سرویس دهنده برتر در این حوزه خواهیم پرداخت.

1- بهترین چت بات هوش مصنوعی برای فروش: Drift

شرکت Drift نرم افزار بازاریابی و فروش گفت وگو محور را ارائه می دهد که هم از طریق اتوماسیون مبتنی بر قوانین و هم از طریق هوش مصنوعی پشتیبانی می شود.هوش مصنوعی محاوره ای Drift بر روی بیش از 6 میلیارد مکالمه آموزش دیده است تا الگوهایی را شناسایی کند که بازدیدکنندگان را درگیر می کند و کاربران را به پاسخ به سوالات خود نزدیک کنند. این بدان معناست که یادگیری ماشینی که چت بات با آن ارائه می شود از قبل آموزش دیده و آماده سرویس دهی به مشتریان است.

2- بهترین چت بات هوش مصنوعی برای پیام رسان ها: ManyChat

2.4 میلیارد نفر از فیس بوک مسنجر استفاده میکنند. اگر به دنبال راهی سریع برای راه‌اندازی یک بات مکالمه ای ساده برای فروش محصولات، رزرو قرار ملاقات، ارسال به‌روزرسانی‌های سفارش یا اشتراک‌گذاری تصاویر در فیس‌بوک مسنجر هستید، ManyChat یک گزینه عالی است. این چت بات این امکان را به شما امکان می‌دهد در عرض چند دقیقه یک دستیار هوشمند را بدون کدنویسی راه‌اندازی کنید.

هوش مصنوعی در صنعت

3- بهترین چت بات هوش مصنوعی برای خدمات مشتری: Netomi

پلتفرم هوش مصنوعی Netomi به شرکت ها کمک می کند تا به طور خودکار خدمات مشتری را از طریق ایمیل، چت، پیام رسانی و صدا حل کنند. این ربات به دلیل موتور پیشرفته درک زبان طبیعی (NLU) دارای بالاترین دقت در بین هر چت بات خدمات مشتری است.این سرویس می تواند به طور خودکار بیش از 70٪ از سوالات مشتری را بدون دخالت انسان حل کند و به طور کلی بر روی تجربه بهتر مشتری تمرکز می کند. استفاده از این دستیار هوشمند فوق‌العاده آسان است و بسیاری از شرکت ها این پلتفرم را تایید کردند. این شرکت با شرکت هایی همکاری می کند که محصولات و خدمات متنوعی را در صنایع مختلف از جمله هوافضا، گیم، ارتباطات و خدمات دهی به مشتریان ارائه می دهند.

4- بهترین چت بات هوش مصنوعی برای مراکز تماس: Dasha ai

داشا یک پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه محور است. این پلتفرم ابزارهای خود را برای ایجاد برنامه های هوش مصنوعی شبیه انسان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. این برنامه ها را می توان برای جایگزینی نمایندگان مراکز تماس، چت متنی یا افزودن رابط های صوتی مکالمه به برنامه های تلفن همراه یا دستگاه های سازگار با اینترنت اشیا استفاده کرد. داشا در Conversational AI 2020 به عنوان فروشنده نوآورGartner انتخاب شد.

5- بهترین چت بات هوش مصنوعی برای بازاریابان: Intercom

اینترکام در سال 2011 وارد بازار هوش مصنوعی شد و به طور سنتی به عنوان یک دستیار هوشمند مبتنی بر قوانین برای تجارت با حداقل استفاده از هوش مصنوعی شناخته می شود. با این حال، همین اواخر بود که شرکت Intercom یک بات مکالمه ای هوش مصنوعی منتشر کرد. به کمک پشتیبانی قوی از نرم افزار ها Intercom تبدیل به شرکت شاخص در زمینه هوش مصنوعی شد.

6- بهترین چت بات هوش مصنوعی برای منابع انسانی و عملیات تجاری: atSpoke

atSpoke کسب دانش مورد نیاز را برای کارمندان آسان می کند. دستیار هوشمند این شرکت اجازه می‌دهد تا با پاسخ دادن فوری به ۴۰٪ درخواست‌ها به صورت خودکار، از سرعت پاسخگویی ۵ برابری به مشتریان لذت خواهید برد. هوش مصنوعی به طیف وسیعی از سؤالات کارکنان با استفاده ازهوش مصنوعی پاسخ می دهد. کارمندان می‌توانند به روزرسانی‌ها را مستقیماً در سرویس هایی که هر روز استفاده می‌کنند، از جمله Slack، Google Drive و Microsoft Teams دریافت کنند.

هووشمند سازی کسب و کار

7- بهترین چت بات هوش مصنوعی ایران: آیپا

سرویس های انگلیسی زبان برای زبان فارسی بهینه نیستند و پشتیبانی و خدمات دهی به شرکت های ایرانی مقدور نخواهد بود.اما به کمک سرویس چت بات هوشمند آیپا میتوانید از کاربرد های این سرویس جذاب ایرانی برای کسب و کار خود استفاده کنید.

با پیشرفت هوش مصنوعی و پررنگ شدن نقش پیام‌رسان‌ها، استفاده از دستیار های هوشمند در شرکت‌ها به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با مشتری روزبه‌روز در حال افزایش است.اگر شما هم کسب‌وکاری دارید و مایلید در قسمت پشتیبانی و خدمات پس از فروش به بهترین شکل پاسخ مشتریان خود را بدهید، استفاده از چت بات آیپا را جدی بگیرید.

اگر به دنبال کاستن هزینه تیم پشتیبانی و در عین حال افزایش کیفیت خدمات به مشتریان کسب‌وکارتان هستید، ما شرکت هوش مصنوعی آیپا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از چت بات‌ هوشمند آیپا می‌توانید به بهترین شکل ممکن تجربه رضایت بخشی به مشتریان خود ارائه و در عین حال این کار را به صورت اتوماتیک جلو ببرید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد