Asos برای بهینه سازی فرآیند های مد و پوشاک از خدمات آژور استفاده میکند

Asos برای بهینه سازی فرآیند های مد و پوشاک از خدمات آژور استفاده میکند

4 شهریور 1400

نوشته شده توسط آیپا

خرده فروش بریتانیایی مد و لوازم آرایشی ASOS که در دنیای دیجیتال متولد شده است، همیشه راه را به صورت آنلاین هموار کرده است. با توجه به اینکه در این فروشگاه از هیچگونه آجر و ملات برای محدود کردن ظرفیت آن وجود ندارد، ASOS همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد تا تقاضای روزافزون را برآورده کند و به یک غول فضای خرده فروشی آنلاین تبدیل شود. این وب سایت بیش از 850 مارک و همچنین انواع پوشاک و لوازم جانبی خود را به فروش می‌رساند و از 196 مرکز از مراکز تکمیل در انگلستان، ایالات متحده و اروپا به 196 کشور جهان ارسال می‌شود.

در طول تاریخ خود، ASOS اغلب در خط مقدم فناوری های نوظهور بوده است، در آینده تجارت سرمایه گذاری کرده و هزینه ها را با رشد خود متعادل کرده است. با این حال، مانند خرده فروشان در سراسر جهان، از تأثیرات COVID-19 مصون نبود. در سال 2020، از آنجا که این سازمان با تأثیرات مالی همه گیری مواجه شد ، باید ارزیابی کرد که کجا می تواند هزینه‌های خود را بهینه کند. ASOS برای پیاده سازی اصول راهنمای چارچوب Azure Well-Architected به منظور یافتن راه‌هایی برای کاهش و مدیریت هزینه ها، با مایکروسافت همکاری نزدیک داشت.

ASOS یک پیشگام دیجیتال است

ASOS که در سال 2000 تأسیس شد، تنها شرکت خرده فروشی آنلاین خود را که مقر آن در لندن است را راه اندازی کرد. با توجه به مد و لوازم آرایشی که برای نسل جوان طراحی شده بود، ASOS به پیشگام در صنعت خرده فروشی که از طریق تحول دیجیتالی ایجاد شده بود تبدیل شد. این کار را مدت ها قبل از آنکه این اصطلاحات حتی در فرهنگ لغت استاندارد وارد شوند، انجام می‌داد.

با پیاده سازی مداوم فناوری‌های پیشرفته به عنوان ویژگی بارز موفقیت این شرکت، ASOS به طور تصاعدی رشد کرده و به یک سازمان جهانی تبدیل شده است. با اعتقاد به اینکه هیچ مورد محکمی برای بهینه سازی هزینه ندارد، هیچگاه نظارت و اجرای سیاست های هزینه در بسترهای فناوری و زیرساخت های خود را بر سرمایه گذاری در ویژگی های جدید در اولویت قرار نداد.

یان مارگتس، سرپرست خدمات زیرساخت در ASOS می گوید: “ما در Azure حدود هفت سال پیش شروع به کار کردیم.” “ما می‌خواستیم آژور را آزمایش کنیم ، شروع به ساختن برخی از ویژگی ها کنیم  و ما فقط به این شیوه استفاده افتادیم. ما واقعاً هیچ ایده ای برای واگذاری هزینه ها به تیم‌ها نداشتیم. در نتیجه، تیم ها همچنان بر آنچه می‌دانند تمرکز می‌کنند و ویژگی‌های فوق العاده ای را برای ASOS ارائه می دهند. آژور در بسیاری از زمینه ها به ما کمک کرد تا شتاب بگیریم. “

ASOS هیچ سیستمی یا شیوه ای داخلی برای تخصیص مجدد هزینه ها به پلتفرم ایجاد نکرده بود، بنابراین راهی برای ردیابی دقیق هزینه و میزان استفاده نداشت. مارگتس توضیح می دهد: “این وضعیت عجیبی بود که تیم‌های سکوها قدرت و کنترل برای جمع آوری دارایی ها را داشتند، اما تیم مرکزی بودجه این دارایی ها را در اختیار دارد.” “این دو کاملاً از هم جدا شده بودند. تیم مرکزی هیچ سرنخی از آنچه تیم ها انجام می‌داد، نداشت. “

توسعه ویژگیها برای حمایت از تجارت رو به رشد همچنان در اولویت قرار داشت و به همین دلیل، مقرون به صرفه بودن هزینه در Azure برای بسیاری از تیم ها واقعی نبود. با این حال ، به دلیل تأثیر مالی COVID-19، شیوه های مدیریت هزینه سازمان در حال تغییر بود.

زمان تغییر فرا رسیده بود و مایکروسافت به ASOS کمک کرد

صنعت خرده فروشی یکی از بیشترین تأثیرات بر همه گیری کرونا را داشت و ASOS نیز از این قاعده مستثنی نبود. این شرکت برای حفظ ثبات مالی با انتخاب‌های دشواری روبرو بود. پیاده سازی استراتژی بهینه سازی هزینه در هزینه های فناوری برای مدیریت موثر هزینه‌ها و کاهش تعداد کارکنانی که تحت تعلیق قرار می‌گیرند، کلید می‌خورد. ASOS این را به عنوان یک کار مهم تشخیص داد که قصد دارد فرهنگ خود را به عنوان یک شرکت تغییر دهد و روش‌هایی را برای کارآمدتر کردن هزینه های فناوری خود دنبال می‌کند. با دانستن اینکه می‌تواند بیشتر و سریعتر به نتیجه برسد، با مایکروسافت همکاری کرد.

با مشورت مایکروسافت در مورد نحوه استفاده از بهترین شیوه هایی که اکنون به عنوان چارچوب معماری Azure شناخته می شود، ASOS با مشکلات ساده شروع کرد تا سریعترین مسیر را به بیشترین تاثیر برساند. مارگتس توضیح می دهد: “ما با بررسی اینکه کدام ماشین های محیطی استفاده نمی‌شود شروع کردیم.” “ما به سرعت استفاده از ماشین آلات و حساب‌های ذخیره سازی بزرگ را بررسی کردیم. این چیزها هزینه‌های هنگفتی را برای ما به دنبال داشت و اغلب یا اصلاً مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. “

در ابتدا‌، نگرانی کارکنان وجود داشت که کاهش هزینه ها به معنای کاهش استفاده و خفه شدن خلاقیت آنها است. اما در واقعیت، همه چیز فرق داشت. ASOS در نهایت از بازدهی بهره مند شد بدون آنکه مجبور باشد در ازای آن چیزی را از دست دهد. مارکتس گزارش می دهد: “این فقط یک چارچوب متفاوت نیست، بلکه یک ذهنیت متفاوت است.” این تحول خیلی سریع، در عرض چند هفته اتفاق افتاد. ما شاهد یک تغییر شدید بودیم و تیم‌ها پس از اجرای شیوه های بهتر، چیزی را که انتظار داشتند احساس نکردند. آنها مزایای بلند مدت را می‌بینند، بنابراین فرهنگ شرکت تغییر کرده است. “

در طول فرایند بهینه سازی هزینه، ASOS یک روش ترکیبی با ابزارهای مختلف-ابزارهای داخلی که از Azure Cost Management و Billing API ها استفاده می‌کند، داده ها را در پایگاه داده SQL وارد می‌کند، قوانین و منطق کسب و کار خود را اعمال می‌کند، و سپس داده ها را نمایش می‌دهد و بینش از طریق Power BI این راه حل سفارشی را با استفاده از ابزارهای Azure مانند Azure Advisor برای یافتن و انجام توصیه های بهینه سازی هزینه تکمیل کرد. سازمان در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی راه حل‌هایی است که به سرعت رفتارهای غیرعادی هزینه را شناسایی می کند تا بتواند پیش بینی هزینه بهتری را بدست آورد.

تغییرات مالی فوری و قابل توجه بود . در واقع بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد. کریستینا مولن پیج، سرپرست امور مالی ASOS، گزارش می‌دهد که در ابتدا سازمان در محدوده 5 تا 10 درصد انتظار چیزی را داشت ، اما در واقع ، “در نتیجه آن خانه داری عظیم، 15 تا 20 درصد از هزینه سالانه بهره وری شرکت افزایش یافت. » او ادامه می‌دهد، “هیچ کس متوجه نشد که ثمره آن بسیار بزرگ بوده است ، به این معنی که ما توانسته ایم شیوه‌های بهتر را در دراز مدت به کار گیریم. در حال حاضر، ما آنچنان دیدی در آن سیستم داریم که می‌توانیم افزایش هزینه در یک پلت فرم را مشخص کنیم. ” هرچند فقط به همین جا ختم نشد. این سازمان قبلاً شروع به کار با نمونه‌های رزرو شده ماشین مجازی Azure کرده بود بلکه تمرکز بیشتر بر روی این امر برای حداکثر کردن مزایای این راه حل است.”مولن پیج می‌گوید. “بهینه سازی هزینه ابری ما در حال حاضر 25 تا 40 درصد هزینه های جانبی مارا کاهش داده است.”

یک رویکرد متعادل تر به آینده

با این تغییر و بهینه سازی هزینه که در حال حاضر در فرهنگ ASOS تعبیه شده است، Moln-Page و Margetts همچنان به دنبال روش های هوشمندانه برای مدیریت هزینه‌های ابری هستند. مولن پیج معتقد است که حتی با وجود چنین تأثیر بزرگی در صرفه جویی در هزینه، این سازمان سطح پایه خود را به طور کامل پایین نیاورده است. او راه‌هایی را برای افزایش بهره وری هزینه از طریق تاکتیک های هوشمندتر اتوماسیون، هزینه در مقابل تجزیه و تحلیل مقایسه ای و پیش بینی برای درک محرک هزینه دنبال می‌کند.

در همین حال، مارگتس ادعا می کند که این رویکرد جدید ASOS را از کشف فناوری های جدید باز نمی‌دارد. او معتقد است که این دو می‌توانند دست به دست هم دهند، به ویژه اینکه به نظر می‌رسد یادگیری ماشین برای نظارت و مدیریت هزینه در سیستم‌های آن گنجانده شده است. ASOS به آینده ای نگاه می‌کند که کار گروهی مداوم آن با مایکروسافت نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

نظارت انلاین azure بر خدمات ASOS

در سال 2019، خرده فروش مد آنلاین ASOS مستقر در بریتانیا، پایش مانیتور قدیمی خود را با Microsoft Azure Monitor جایگزین کرد و یک داشبورد واحد برای مشاهده سفر مشتری در سرویس‌های کوچک و سیستم عامل ها به دست آورد. در جمعه سیاه – یک رویداد بزرگ خرده فروشی سالانه – سایت ASOS 10000 درخواست در ثانیه را در API های خود رسیدگی کرد.

ASOS مستقر در انگلستان، دارای مراکز تکمیلی در سراسر جهان است. چشم انداز این شرکت نیز جهانی است ، با مأموریت تبدیل شدن به خرده فروش شماره یک لباس در جهان برای افراد 20 ساله و دوستدار مد. با تقریبا 2.7 میلیارد پوند (3.4 میلیارد دلار) فروش و 2.3 میلیارد بازدید از سایت در سال 2019 ، این شرکت در راه خود استوار قدم برمیدارد.

جمعیت شناسی هدف ASOS انتظار جدیدترین مدها و یک تجربه خرید آنلاین عالی را دارد. برای برآوردن انتظارات مصرف کنندگان، 80 تیم مهندسی ASOS از هر جنبه‌ای از محیط فناوری اطلاعات شرکت مراقبت می‌کنند و کلیه کد مربوط به هر محصول را مدیریت می‌کنند.

ASOS تقریبا 80 میکروسرویس دارد که بر روی Microsoft Azure کار می کنند . دیلان مورلی، مهندس اصلی نرم افزار در ASOS، می‌گوید: “سرویس‌های میکرو ما همه چیز را به عنوان قابلیت‌های منطقی اداره می‌کنند. مشتریانی که در حال مرور سایت ما هستند از یک API جستجو برای یافتن مورد استفاده می کنند و سپس یک API محصول جزئیات مورد را نمایش می دهد. اگر مشتری مورد را به عنوان مورد علاقه علامت گذاری کند ، API مورد ذخیره شده کار را انجام می دهد. افزودن محصول به کیف خرید از API دیگری استفاده می کند. “

برای حفظ و تنظیم دقیق عملکرد ، ASOS آزمایش استرس مداوم را انجام می دهد تا به سرعت مشکلات مربوط به خدمات و محصولات خود را پیدا و برطرف کند. به طور سنتی ، کام این کار را برای جلوگیری از بروز مشکلات در اوج ترافیک مانند جمعه سیاه انجام می داد ، اما با فروش سریع و سایر جهش های ترافیکی در طول سال ، آمادگی مداوم در عوض به یک هنجار تبدیل شده است. کت اسمیت ، مهندسی قابلیت اطمینان در ASOS ، می گوید: “این روزها ، ما به یک سیستم مانیتورینگ قوی و سیستم هشدار نیاز داریم تا به ما در آزمایش استرس کمک کند و در هر زمان برای افزایش ترافیک آماده باشیم.”

ارتباط مشترک با مایکروسافت

ASOS، که پلتفرم اصلی خود را بر روی Microsoft .NET Framework ایجاد کرد  تصمیم گرفت استاندارد را در Azure Monitor ایجاد کند. مورلی می‌گوید: “با کمک مایکروسافت، ما یک راه حل جدید بسیار در دسترس ایجاد کردیم که مکمل نقشه راه مایکروسافت است. آنها به ما در مورد ویژگی های محصول آینده هشدار دادند ، که به ما کمک کرد از ایجاد قابلیت‌هایی که مایکروسافت در حال کار بر روی آنها بود جلوگیری کنیم. “

کوهن موافق است و می افزاید: “رابطه ما با مایکروسافت همیشه بسیار سازنده و مثبت بوده است، احتمالاً به این دلیل که ما همیشه سعی می کنیم مرزهای Azure را جابجا کنیم. ما همچنین از مبتدیان یادگیری ماشین Azure، Azure Sentinel و Azure Kubernetes Service (AKS) بودیم . ما سالها با مهندسان ارشد مایکروسافت در سیاتل کار کرده ایم، که برای من یک عامل مهم موفقیت بوده است. ” وی به قابلیت همکاری بین Azure Sentinel و Azure Monitor – که داده ها را در Azure Sentinel وارد می‌کند – با شناسایی موثر تیم های امنیتی ASOS به طور فزاینده ای تهدید می‌کند. او می‌افزاید: “ما مشتاقانه منتظر حرکت به مرحله بعدی از وضعیت امنیتی فعلی خود با بینش در مورد رویدادها و هشدارها به همراه یادگیری ماشین هستیم که می‌توانیم در Azure Sentinel اعمال کنیم.”

به عنوان مثال، تیم یادگیری ماشین و علم داده در ASOS برای طراحی و توسعه یک پلت فرم یادگیری ماشین برای حمایت از نوآوری در سایت خرده فروشی ASOS، با مایکروسافت همکاری نزدیک داشته است. ASOS از این فناوری برای پشتیبانی از موتور توصیه های محصول خود، همراه با بازاریابی و شخصی سازی مشتری استفاده می‌کند. کوهن می‌گوید: “ما به یادگیری ماشین در سراسر سازمان خود این امکان را می دهیم که وظایف خودکار شده و تجربه مشتری را بهبود بخشد. این به موتور توصیه‌های ما کمک می‌کند تا محصولات مناسب را بر اساس خرید و مرور سایت خود به افراد پیشنهاد کند.”

دید بهتر از همه

ASOS از یک دید واحد و گسترده در مورد همه معیارها و گزارشات ایجاد شده در فناوری ها، اشتراک ها و خدمات خود بهره می‌برد. اسمیت می گوید: “از داشبورد ، می توانیم داده ها را به هر روشی که می‌خواهیم تجسم کنیم.” “Azure Monitor از این نظر ابزار بسیار قدرتمندی است.”

داده های وابستگی شرکت در حال حاضر بسیار غنی تر است. یان مارگتس، سرپرست خدمات زیرساخت در ASOS توضیح می دهد: “در معماری خدمات خرد، درک نحوه ارتباط وابستگی ها بسیار مهم است. اکنون می‌توانیم تصویری کلی از معماری خود بدست آوریم تا ببینیم همه چیز چگونه کار می‌کند و بر اساس داده ها تصمیمات درستی بگیریم. “

امروزه تیم های مهندسی ASOS در مورد مسائل نوظهور بهتر آگاه شده و می‌توانند به صورت فعال پاسخ دهند. ASOS از گروه‌های عملیاتی در Azure Monitor استفاده می‌کند تا در صورت ایجاد هشدار به مهندسان اطلاع دهد. زمانی که مهندسان نیاز به توجه داشته باشند، پیام ، متن یا ایمیل دریافت می‌کنند. مورلی می‌گوید: “هر تیم هشدارهای خود را بر اساس آستانه‌های مشخص تعریف و تنظیم می‌کند.عنوان مثال، هنگامی که یک ارائه دهنده خدمات پرداخت شخص ثالث اخیراً دچار اختلال جهانی شده بود، مهندسان ASOS توانستند سریع پاسخ دهند و این گزینه پرداخت را خاموش کنند تا مشتریان در تکمیل سفارشات خود با مشکل روبرو نشوند.

رویکرد مقیاس پذیر و جامع به داده ها

Azure Monitor یک نرم افزار کاملا مقیاس پذیر و میزبانی شده به عنوان سرویس (SaaS) است که به پایین نگه داشتن هزینه ها کمک می‌کند. اسمیت توضیح می دهد: “اگر ما دیتا های مربوط خود را به طور موثر مدیریت کنیم، در صورت لزوم سطوح ورود خود را اصلاح کنیم، که این نکته بسیار مقرون به صرفه است.” “همه چیز بر اساس میزان داده هایی است که ما مصرف می کنیم – و میزان استفاده ما از دیتا ها”.

مورلی می‌گوید: “ما در حال حاضر داده‌های بسیار بیشتری را بلعیده و رویدادهای قابل توجهی را برای هشدار ما به تهدیدها ایجاد می‌کنیم.” “ما می‌توانیم سریعتر به آنها رسیدگی کرده و به آنها پاسخ دهیم.”

آزمون واقعی: جمعه سیاه و تقلای فروش

جمعه سیاه یکی از مهمترین رویدادها در تقویم خرده فروشی است. در سال 2019 ، اولین سال استفاده از Azure Monitor، برخی از API ها 10،000 درخواست در ثانیه را پردازش می‌کردند. این یک جهش بزرگ نسبت به سال قبل بود.

اسمیت می‌گوید: “با Azure Monitor، ما هیچ حادثه مهمی در جمعه سیاه نداشتیم و توانستیم به طور احتمالی به مسائل احتمالی پاسخ دهیم. به طور کلی ، ما یک جهش بزرگ به جلو داشتیم. “

ASOS با مایکروسافت در سیاتل و لندن همکاری نزدیک داشت تا مطمئن شود که تیم های مهندسی ASOS درک کرده‌اند که تا چه حد می‌توانند هر یک از سیستم عامل ها را پیش ببرند. در واقع برای اولین جمعه سیاه‌، ASOS دست به دست هم با اعضای تیم محصول Azure Monitor از مایکروسافت کار کرد و ماه‌ها از قبل خود را برای تعطیلات آخر هفته آماده کرده بود.

با توجه به اینکه Azure Monitor بازخورد استفاده از ASOS را در تمام خدمات در طول سفر مشتری به مشتری ارائه می دهد ، این شرکت در موقعیت مناسبی قرار دارد تا زیرساخت‌های خود را برای فروش فلش بعدی یا جمعه سیاه در اندازه مناسب قرار دهد. اسمیت می‌گوید: “با Azure Monitor، اگر در یک منطقه خرابی رخ داد، ترافیک را به منطقه بعدی منتقل می کنیم. ما می توانیم استفاده را ببینیم و در لحظه واکنش نشان دهیم – دیگر 10 تا 15 دقیقه منتظر هشدارها نباشید.. ”

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد