فوجیتسو ارائه خدمات مدیریت شده به کمک هوش مصنوعی Azure را ساده می کند

فوجیتسو ارائه خدمات مدیریت شده به کمک هوش مصنوعی Azure را ساده می کند

3 شهریور 1400

نوشته شده توسط آیپا

برای مدیریت خدمات برای مشتریان بزرگ شرکت، فوجیتسو باید از ابزارهای جداگانه برای خدمات ابری عمومی مختلف و محیط های داخلی استفاده کند. مدیریت این پروسه زمان بر و پرهزینه است و استاندارد سازی سیاست ها تلاش قابل توجهی می طلبد. با استفاده از Microsoft Azure Arc، فوجیتسو می‌تواند مجموعه‌ای از خط مشی های رایج Azure را در زیرساخت‌های مشتریان مستقر کرده و خدمات را به بهترین نحو مدیریت کند. این سیستم مدیریتی ساده، هم برای فوجیتسو و هم برای مشتریانش صرفه جویی می‌کند. نکته مهم این است که این شرکت زمان ارائه خدمات نوآورانه به مشتریان را نیز آزاد می‌کند.

فوجیتسو یک شرکت دیجیتال پیشرو در جهان است که با ایجاد اکوسیستم فناوری اطلاعات خود با مشتریان، به دنیای دیجیتال مدرن پاسخ می‌دهد. این فناوری ارزش جدیدی را از فناوری های پیشرفته دیجیتال به دست می‌آورد که نه تنها شیوه کار و زندگی ما را دگرگون می‌کند، بلکه به حل چالش‌های اجتماعی جهانی نیز کمک می‌کند. با ارائه مراکز تحویل جهانی به بیش از 180 کشور و منطقه که در بیش از 40 زبان فعالیت می‌کنند، فوجیتسو به مشتریان در دستیابی به موفقیت جهانی کمک می‌کند.

این شرکت به تازگی موفق به توسعه سریعترین ابر رایانه جهان به نام Fugaku شده است که از جمله موارد دیگری است که برای تحقیق در مورد انتقال و درمان COVID-19 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فوجیتسو خدمات مدیریت شده ای را برای حدود 5000 مشتری شامل تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، بخش‌های دفاعی دولتی و خرده فروشان ارائه می‌دهد. اندرو بربان، نایب رئیس و رئیس توسعه تجارت جهانی مایکروسافت در فوجیتسو می‌گوید: “ما پیچیدگی محیط‌های فناوری اطلاعات شرکت های بزرگ را درک می‌کنیم و طیف وسیعی از تخصص را برای رفع نیازهای آنها به ارمغان می‌آوریم.” “ما تمایل داریم که روابط طولانی با مشتریان خود داشته باشیم و خدمات مدیری را ارائه دهیم تا به آنها در یافتن پاسخ های مناسب برای مشاغل خود کمک کنیم.”

مشتریان در حال حاضر در محیط های ترکیبی فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند که شامل ابرهای مختلفی از جمله Microsoft Azure، Amazon Web Services و VMware ، علاوه بر سرورهای داخلی و سیستم های اصلی است. مدیریت این اکوسیستم متنوع فناوری اطلاعات چالش برانگیز است. هر سیستم ابری دارای ابزارهای خاص خود است. مدیران فوجیتسو باید برای استفاده از آنها آموزش ببینند و روند تکامل آنها را دنبال کنند. هنگام مدیریت زیرساخت‌های مشتریان، آنها باید دائماً از مجموعه‌ای از رویه ها به روش دیگر تغییر کنند. برابان می‌گوید: “نتیجه عدم همکاری در این زمینه کاهش کارایی و افزایش هزینه ها برای ما است.”

محیط یکپارچه

فوجیتسو همواره در تلاش بوده تا مدیریت را ساده کرده و مجموعه ای از ابزارها را پیدا کند که در زیرساخت های متنوعی که مشتریانش از آن استفاده می‌کنند کار کند. بنابراین، برای مدیریت بهتر محیط های ترکیبی مشتریان خود، فوجیتسو نسخه پیش نمایش Azure Arc را انتخاب کرد . با Azure Arc، فوجیتسو می‌تواند کل فناوری اطلاعات مشتری را زیر نظر گرفته و مجموعه ای واحد از خط مشی های Azure را در پلتفرم‌های ابری و سرورهای داخلی مستقر کند. مدیران می‌توانند از مجموعه ای از ابزارهای Azure، استانداردسازی روش ها و مدیریت و کاهش هزینه های آموزش استفاده کنند. برابان می‌گوید: “این برای ما یک تغییر بازی است که بتوانیم یک مدل تحویل ابری محور برای زیرساخت های ترکیبی کامل ارائه دهیم.”

با استفاده از بستر Azure Arc، فوجیتسو می‌تواند سیاهههای تشخیصی را در کلود و محیط داخلی مشتری بر اساس نوع سرویس، مکان، نوع سرور، زمان یا سایر متغیرها بررسی کند. توماس هاگستروم، سرپرست ابر جهانی برای Azure در فوجیتسو می‌گوید: “داشتن همه این اطلاعات در یک مکان و توانایی تقسیم داده ها به روش های مختلف بسیار ارزشمند است.” “ما می‌توانیم سریعتر تصمیم بگیریم و گزارش ها را سریعتر اجرا کنیم و خدمات بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهیم.”

مدیریت بهتر در محل

بسیاری از مشتریان فوجیتسو عملیات ماهواره ای دارند که به ابر متصل نیستند و Azure Arc به شرکت کمک می‌کند تا آنها را بهتر مدیریت کند. به عنوان مثال، یک تولید کننده اروپایی کارخانه ای در منطقه ای از آمریکای جنوبی دارد که خدمات اینترنت در آن قابل اعتماد نیست. این کارخانه نمی تواند اتصال دستگاه را از دست بدهد و می‌خواهد زمان تاخیر را پایین نگه دارد، بنابراین از سرورهای داخلی استفاده می‌کند. با استفاده از Azure Arc، فوجیتسو می‌تواند این سرورهای داخلی را مشاهده و مدیریت کرده و سیاست‌های ایجاد شده در Azure را که سازنده بیشتر زیرساخت های دیگر خود را در آن نگهداری می کند، اعمال کند، و فوجیتسو را قادر می‌سازد تا خدمات ثابتی را با سهولت ارائه دهد.

 مدیر ارشد فوجیتسو، هاگستروم می‌گوید: “حتی مشتریان ما که به شدت به خدمات ابر وابسته هستند دارای سیستم‌های کوچک و دورافتاده ای هستند که باید مدیریت شوند.” فوجیتسو می‌تواند سرورهای داخلی را از راه دور مدیریت کند، اما بدون Azure Arc، باید از ابزارهای متفاوتی برای هر سیستم استفاده کند، که مانع کارایی می‌شود. “ما هزینه های عملیاتی نامناسبی برای این سیستم ها داریم. با اتصال سیستم های داخلی به Azure Arc، ما می‌توانیم خدمات را به همان صورت یکپارچه و کارآمد در فضای ابری مستقر کنیم. “

Azure Arc می تواند هزینه های مشتریان فوجیتسو را نیز کنترل و کاهش دهد. وقتی تمام زیرساخت های خود را روی داشبورد مرکزی پیاده سازی کنند، قادر خواهند بود عملکرد خود را بهتر درک کرده و پیشرفت ها را سریعتر انجام دهند. هاگستروم می‌گوید: “این به معنی صرفه جویی در پول است.”

ارائه خدمات از طریق Azure Arc نوآوری را در محیط های داخلی ترویج می‌دهد. برابان می‌گوید: “اگر مشتری بخواهد سیستم های کارخانه را ارتقا دهد یا محصولات جدید را امتحان کند، ما می‌توانیم این مزایا را از طریق Azure Arc کارآمدتر ارائه دهیم.”

بسیاری از مشتریان فوجیتسو در حال آزمایش کوبرنتس هستند، اگرچه اکثر آنها هنوز آن را در مقیاس وسیع به کار نگرفته اند. یک چارچوب مبتنی بر ابر توسعه سریع و استقرار سرویس های میکرو را در برنامه ها امکان پذیر می کند. فوجیتسو اکنون می‌تواند از سیستم Azure Arc استفاده کند تا پیکربندی و مدیریت حجم کار را در محیط های داخلی گسترش دهد، بنابراین کارخانه‌ها و دفاتر شعبه تا کنون قادر خواهند بود زودتر الگوریتم های هوش مصنوعی و سایر سرویس های کوچک را به کار گیرند.

مراحل بعدی

پس از آزمایش Azure Arc در محیط خود، فوجیتسو از نتایج راضی بوده و در مورد به کارگیری این قابلیت نوآورانه با مشتریان صحبت می‌کند. بسیاری از مشتریان می‌گویند از روشی برای ادغام مدیریت زیرساخت های پراکنده خود و استفاده از ماشین های داخلی در Azure استقبال می‌کنند.

برابان می‌گوید: “این فرصت بسیار زیاد است زیرا ما برمشتریان سازمانی تمرکز می‌کنیم و همه آنها دارای چالش های ترکیبی فناوری اطلاعات هستند.” او انتظار دارد Azure Arc را در ماه های آینده در دسترس بسیاری از مشتریان قرار دهد.

با ساده سازی مدیریت زیرساخت های ترکیبی مشتریان، Azure Arc به چندین روش به فوجیتسو کمک می‌کند. برابان می گوید: “علاوه بر کاهش هزینه ها‌، Azure Arc ما را قادر می‌سازد تا زمان و منابع خود را بر ارائه خدمات جدید برای مشتریان متمرکز کنیم. این به معنی مزایای بیشتر برای مشتریان و رشد سریعتر برای ما است.”

دستیار صوتی هوشمند فوجیتسو

فوجیتسو یک دستیار هوش مصنوعی فعال شده با صدا را که به طور مستقیم با کاربران رایانه شخصی در ارتباط است ، مستقر کرد تا به آنها در کار با دستگاه های خود کمک کند. از طریق فضای ابری به اطلاعات دسترسی داشته باشند و سیستم‌های خانگی خود را به صورت دیجیتالی مدیریت کنند. برای مدرن سازی و تبدیل فوکومارو به یک همراه دیجیتالی واقعی، FCCL از خدمات شناختی Microsoft Azure استفاده می‌کند تا به فوکومارو برای تشخیص دقیقتر گفتار، سریعتر پردازش درخواستها، ماندن در لبه برش و بهبود زندگی مصرف کنندگان کمک کند.

یک دستیار دلپذیر و مبتنی بر رایانه شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی

رابط‌های کاربری فعال شده با صدا و دستیارهای دیجیتالی هوش مصنوعی توجه کاربران فناوری را در سراسر جهان جلب کرده است. ژاپن انقلاب خود را با صدا فعال می‌کند. این امر در رایانه‌های شخصی اتفاق می افتد و در قالب یک جغد دیجیتالی جذاب وارد بازار می شود.

Fujitsu Client Computing Ltd. (FCCL) رایانه های شخصی و سایر دستگاه های دیجیتال را برای بازارهای تجاری و مصرفی در سراسر جهان ایجاد و ارائه می دهد. در ژاپن، دستگاه‌های مصرفی خود را با Fukumaro همراه میکند: یک دستیار دیجیتالی جذاب که می‌تواند به پرسش ها پاسخ دهد، به کاربران در دسترسی به محتویات ابری کمک کند و سیستمهای خانگی را از طریق قدرت صدا کنترل کند.

از زمانی که FCCL نسخه 1.0 Fukumaro را در سال 2018 راه اندازی کرد، کاربران از تعامل با دستیار دیجیتالی لذت برده و بیش از هر زمان دیگری را روی دستگاه های Fujitsu خود صرف می‌کنند. برای حفظ سرعت، FCCL به طور مداوم در حال گسترش قابلیت های Fukumaro با قدرت Microsoft Azure است و در سال 2020 ، این شرکت Fukumaro 3.0 را راه اندازی کرد که با خدمات شناختی Azure و سایر منابع Azure پشتیبانی می شود.

فوکومارو در ابر پرواز می‌کند

نسخه های قبلی Fukumaro از واژه نامه های کلیدی ذخیره شده محلی استفاده می‌کردند، اما برای بهبود پاسخ‌های دستیار دیجیتالی به طیف وسیع تری از کاربران ، FCCL می خواست یک پلت فرم شناختی گفتار به متن با واژه نامه های کلیدی مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کند که به طور خودکار به روز می شود. بهبود تشخیص صدا در طول زمان Azure را انتخاب کرد زیرا به تعهد مایکروسافت برای مشارکت مشترک و بهبود مستمر اهمیت می داد.

شینجی یوشیدا، مدیر اجرایی شرکت فوجیتسو، معاون واحد تجاری مصرف کننده در FCCL ، می گوید: “همکاری نزدیک ما با مایکروسافت واقعاً به فوکومارو کمک کرده است”. “با خدمات شناختی Azure ، ما می توانیم دائماً دامنه اصطلاحات ، سن ، جنسیت ، صداها و گویش هایی را که فوکومارو می فهمد گسترش دهیم – کمک به دستیار ما و رایانه های شخصی ما برای طیف وسیع تری از کاربران جذاب است.”

با استفاده از ویژگی Azure Speech to Text در سرویس Azure Speech ، FCCL به Fukumaro این توانایی را می‌دهد که صدای هر کاربر را به فرمت دیجیتالی قابل فهم تبدیل کند. سپس داده های صوتی به Azure ارسال می‌شود، در آنجا پردازش شده و به Fukumaro ارسال می‌شود تا بتواند پاسخ مناسب را بدهد. FCCL همچنین در حال ارزیابی نحوه استفاده از Azure QnA Maker برای تبدیل مجموعه داده ها به سوالات و پاسخ های مکالمه ای است که دستیار دیجیتال برای تعامل با کاربران از آن استفاده می کند.

FCCL از خدمات Azure Speech استفاده می‌کند تا به Fukumaro کمک کند تا در تشخیص صدا و عبارات موثر باشد و زمان پاسخگویی آن را بهبود بخشد. همچنین مجموعه‌ای از عبارات ژاپنی و نامهای منحصر به فرد برای ایستگاه های رادیویی دیجیتال و سایر کانالهای سرگرمی را وارد کرده است. از آنجایی که مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی را به خدمات شناختی اضافه می‌کند، FCCL مشتاق است در آینده ظرافت بیشتری به تعاملات Fukumaro اضافه کند.

دایسوکه یاماگیشی، مدیر ارشد بخش تجارت مصرف کننده در FCCL، می‌گوید: “همانطور که مایکروسافت ابزارهای جدیدی به خدمات شناختی می‌افزاید، ما می‌توانیم شخصی سازی و مشارکت بیشتری را در مراحل بعدی فوکومارو ایجاد کنیم.” وقتی فوکومارو بتواند دقیقاً بفهمد با چه کسی صحبت می کند و احساسات آنها را بر اساس حالات صورت بفهمد ، ما می توانیم تجربیات فردی، متنی و دوست داشتنی را به مصرف کنندگان ارائه دهیم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که کاربران ارتباط نزدیکی با Fukumaro و دستگاه هایی که بر روی آنها کار می کند احساس کنند و بتوانند مشکلات خود را به کمک این دستیار صوتی هوشمند حل کنند. “

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد