وزارت دادگستری عربستان سعودی ثبت املاک و نقل و انتقالات را با Azure Stack Hub دیجیتالی می‌کند

وزارت دادگستری عربستان سعودی ثبت املاک و نقل و انتقالات را با Azure Stack Hub دیجیتالی می‌کند

7 شهریور 1400

نوشته شده توسط آیپا

وزارت دادگستری عربستان سعودی (MOJ) بر دادگاه ها و دفاتر اسناد رسمی این کشور نظارت دارد و خدمات قضایی و اسنادی را تنظیم می‌کند. برای تحقق چشم انداز عربستان سعودی در سال 2030 برای تحول پایدار، وزارتخانه باید سیستم انتقال و بایگانی اموال خود را از دستی به دیجیتالی ارتقا دهد و همچنین از اسناد مالکیت املاک قدیمی محافظت کرده و روند خرید، فروش، رهن و کارکرد زیرمجموعه ها را ساده کند. امروزه به لطف یکی از بزرگترین استقرار ترکیبی منطقه خاورمیانه Azure Stack Hub، انتقال املاک می‌تواند در کمتر از یک ساعت به صورت آنلاین انجام شود، در حالی که دیجیتالی شدن اسناد جامع به حفاظت بهتر از ثروت املاک کمک می کند.

وزارت دادگستری عربستان (MOJ) که در سال 1970 تأسیس شد، بر دادگاه‌ها و دفاتر اسناد رسمی این کشور نظارت دارد. وزارت امور خارجه محیطی قانونی برای تنظیم و بهبود خدمات قضایی و مستندات فراهم می‌کند که از جمله آنها بایگانی و نقل و انتقال اموال و حفظ ثروت املاک است.

احمد السلمان، سرپرست کل و مدیر دیجیتالی سازی املاک در عربستان می‌گوید: “از لحاظ تاریخی، اگر به خدمات وزارت دادگستری نیاز داشتید، باید به یکی از 400 شعبه در سراسر کشورمراجعه کرده و یک درخواست کاغذی را پر می‌کردید.” “همین امر در مورد خرید و فروش ملک نیز صدق می‌کند. در راستای چشم انداز عربستان سعودی برای سال 2030، که تلاش می‌کند کشور را به سمت شیوه های پایدارتر هدایت کند، ما نیاز به دیجیتالی شدن این فرایند داشتیم. ما می‌خواستیم زمان انتظار را کاهش دهیم، 100 درصد بدون کاغذ کار کنیم، خطاها را کاهش دهیم و یک تجربه در سطح جهانی برای خرید و فروش ملک ایجاد کنیم. برای انجام این کار، ما نیاز به دیجیتالی شدن تقریباً 100 میلیون سند داشتیم که صدها سال قدمت داشتند. “

ترکیب محیط های فیزیکی و دیجیتالی

وزارت دادگستری Azure Stack Hub را به عنوان ستون فقرات فرآیند دیجیتالی شدن خود انتخاب کرد. Azure Stack Hub یک پلتفرم ابر ترکیبی است که اجازه می‌دهد خدمات Azure را در محل خود اجرا کنید. السلمان توضیح می‌دهد: “ما قصد داشتیم تمام ابر را طی کنیم اما نتوانستیم به مشخصات محیطی مورد نیاز در عربستان دست پیدا کنیم.” “Azure Stack Hub الزامات ما را برای زیرساخت‌های داخلی با ارائه امنیت بومی که بسیار مهم بود، برآورده کرد.”

پس از یک مطالعه امکان سنجی موفق، MOJ با شرکای مایکروسافت Cisco و AEC همکاری کرد و به ترتیب به عنوان فروشنده سخت افزار و یکپارچه کننده سیستم عمل کردند. آنها با انتشار سریع و تکراری محلول به جلو حرکت کردند. سلمان می‌افزاید: “شایان ذکر است که بهترین و درخشان ترین تکنوکرات های سعودی در توسعه راه حل تا تحویل نقش داشتند.”

ساده سازی زندگی شهروندان

در حال حاضر ماهانه حدود 7 میلیون سند در حال پردازش است، MOJ در مسیرتبدیل شدن به یک مخزن کاملاً دیجیتالی املاک است. سلمان توضیح می‌دهد: “امروزه، اگر اعمال شما دیجیتالی باشد، می‌توانید بدون مراجعه به وزارت دادگستری معامله املاک را انجام دهید.” “شما به سادگی اطلاعات را در پرتال MOJ ثبت کرده و پرداخت را منتقل می‌کنید. همه چیز در یک ساعت کامل می‌شود. همچنین گواهی مالکیت دیجیتالی دریافت می کنید. “

شهروندان عربستان سعودی از مزایای عدم مراجعه به شعبه، به ویژه در زمان همه گیری ویروس کرونا قدردانی کرده‌اند. تا به امروز، بیش از 60،000 معامله املاک با استفاده از پلتفرم جدید به ارزش کل 6 میلیارد ریال سعودی انجام شده است. السلمان می‌گوید: “به لطف همکاری ما با مایکروسافت، ما توانستیم جاه طلبی های خود را به واقعیت تبدیل کنیم.” “برنامه ما یکی از بزرگترین پیاده سازی های منطقه Azure Stack Hub است که ما را در مسیر تحقق چشم انداز عربستان سعودی 2030 محکم می‌کند.”

مدارس ریاض آموزش آنلاین را به کمک آژور موثر و جذاب تر کرده است

بیش از پنجاه سال است که مدارس ریاض متعهد به ارائه آموزش با کیفیت به دانش آموزان از مهد کودک تا کلاس 12 ام هستند. با شروع همه گیری ویروس کرونا و متعاقب آن تغییر به آموزش از راه دور، مدرسه با درگیری‌های برنامه ریزی فزاینده ای روبرو شد که مانع تداوم آموزش می‌شد. برای سازماندهی بهتر کلاسهای مجازی و برقراری ارتباط دانش آموزان و معلمان، مایکروسافت 365 را پیاده کرد. مدارس ریاض با مشاهده رضایت والدین، ​​معلمان و دانش آموزان استثنایی، در حال برنامه ریزی برای تبدیل آموزش آنلاین به یک وسیله دائمی است. بنابراین می‌تواند چه در داخل و چه در خارج از کشور به ارائه آموزش دیجیتالی به دانش آموزان ادامه دهد.

مدارس ریاض که در سال 1970 تأسیس شد، یکی از مدارس برجسته پادشاهی عربستان است. این مدرسه با خدمت به حدود 4000 دانش آموز، در برنامه‌های درسی ملی و بین المللی تخصص دارد و تلاش می‌کند تا محیطی الهام بخش را برای همه زبان آموزان فراهم کند. 

“ما در سال 2016 یک ابتکار مجازی در مدارس ریاض برای دانش آموزان در جنوب پادشاهی به راه انداخته بودیم تا به عنوان وسیله ای برای ادامه تحصیل در مواقعی که مجبور به ترک مدرسه می‌شوند، ادامه دهیم. این مدت حدود یک سال به طول انجامید. ” “وقتی همه گیری پدیدار شد، ما با وضعیت مشابهی مواجه شدیم. این بار برای کل کشور ما نیاز به تغییر از آموزش حضوری به آموزش آنلاین داشتیم. اما کارکنان ما آماده بودند و انتقال را بسیار آسان تر کردند. “

ستون فقرات آموزش دیجیتال

این تغییر بدون چالش نبود. حسین توضیح می‌دهد: “در ابتدا، ما با ارائه دهنده خدمات موجود در کلاس‌های مجازی خود – ستون فقرات محیط یادگیری مجازی، با مشکلات فنی قابل ملاحظه ای روبرو شدیم. “مشکل اصلی ما برنامه ریزی دوره‌های مجازی بود، اطمینان از اینکه دانش آموزان به سرعت پیوندها و منابع مناسب را دریافت کرده و آنها را در هر کلاس مشغول می‌کردند. تعداد دوره‌های کلاس مجازی که مجاز به انجام همزمان بودند نیز محدود بود. این مشکلات اساسی به این معنا بود که ما باید به دنبال ارائه دهنده خدمات بهتر باشیم. “

برای غلبه سریع بر این موانع سازمانی، مدارس ریاض تیم‌های مایکروسافت، یک ابزار آشنا را انتخاب کردند. حسین می‌گوید: “ما قبلاً از تیم‌ها برای جلسات بین کارکنان، دانش آموزان، مدیران و والدین خود استفاده می کردیم.” وقتی همه گیری شروع شد‌، اولین انتخاب ادامه استفاده از تیم‌ها بود. دانش آموزان و معلمان قبلاً می‌دانستند چگونه از آن استفاده کنند، بنابراین ما مطمئن بودیم که به خوبی کار می‌کند. مهمتر از همه، به ما اجازه می‌دهد تعداد نامحدودی از کلاس‌های مجازی را به طور همزمان میزبانی کنیم. “

آموزش برای دستیابی به نتایج مطلوب

جلسات آموزشی در تعطیلات تابستانی برای اینکه کارکنان بتوانند بیشترین استفاده را از بستر داشته باشند، انجام شد. “کمیته های لازم یعنی اداری، فنی و تکنولوژیکی  تشکیل شد تا از ادامه روند آموزش و یادگیری با وجود همه گیری همه گیر اطمینان حاصل شود. حسین توضیح می‌دهد که همه اینها در پنج روز به پایان رسید. این آموزش به آشنایی کارکنان با ظاهر و احساس جدید محیط یادگیری کمک کرد. پس از آن، برنامه مورد آزمایش قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که آماده، موثر، پایدار و در دسترس است. او می‌افزاید: “وقتی دیدیم که همه سیستم‌ها و محیط‌های آموزشی مجازی به طور کامل راه اندازی شده است.”

همگام سازی بدون درز

یکی از مهمترین مزایای مدارس ریاض ادغام یکپارچه سیستم مدیریت یادگیری داخلی آن با مایکروسافت 365 بوده است. حسین می‌گوید: “تیم ها به راحتی به عنوان بخش کلاس مجازی سیستم مدیریت آموزش آنلاین گسترده تر ما ادغام می شوند.” وقتی معلم درسی را برنامه ریزی می‌کند، پیوند را برای دانش آموزان در یک ایمیل ارسال می‌کند. از آنجا، دانش آموزان می‌توانند به راحتی وارد بستر یادگیری شوند و همه برنامه‌های خود را مشاهده کنند. ” 

حسین در ادامه می‌گوید:برای تکالیف کتبی، بسیاری از دانش آموزان و معلمان از OneNote به صورت همزمان با تیم ها استفاده می‌کنند. “هر معلم صفحه ای در OneNote دارد که در آن می‌تواند با دانش آموز ارتباط برقرار کند و به عنوان مثال نظرات خود را در مورد مقالات دانشگاهی ارسال کند. ”

در پایان نیمسال اول، برنامه‌های آموزشی مدارس ریاض به صورت آنلاین به صورت یکپارچه اجرا می‌شد. حسین می‌گوید: “در نیمسال اول، 1655765کلاس مجازی برگزار شد.” “رضایت دانش آموزان، معلمان و والدین بسیار زیاد بود.”

تغییرات گسترده دیجیتال محور

تحول دیجیتالی مدارس ریاض مطابق با چشم انداز وسیع عربستان سعودی در سال 2030 برای توسعه یادگیری مجازی است. “بسیاری از دانشگاه‌های ما در حال حاضر راه حل‌های یادگیری کاملاً مجازی دارند و همچنین برنامه‌هایی برای دبیرستان‌ها ارائه شده است که امکان ارائه آموزش الکترونیکی دائمی را دارند. والدین و دانش آموزان بیش از پیش با آموزش دیجیتال آشنا می‌شوند. ” 

مدارس ریاض پس از موفقیت های بزرگ با ابتکارات یادگیری دیجیتالی، در حال همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای دریافت مجوز کامل مدارس مجازی هستند، به طوری که حتی پس از پایان همه گیری می‌تواند به ارائه آموزش آنلاین موثر ادامه دهد. وی افزود: ما می‌توانیم قالب‌های آموزشی مختلفی را ارائه دهیم: یک برنامه یادگیری کاملاً مجازی، کلاس‌های کاملا حضوری و یک نسخه ترکیبی، با هر دو عنصر. دانش آموزان می‌توانند فرمت مناسب خود را انتخاب کنند. ارائه آموزش آنلاین به صورت دائم به این معناست که ما می‌توانیم خدمات آموزشی خود را نه تنها به دانش آموزان منطقه، بلکه به کسانی که در مناطق دیگر عربستان سعودی و حتی در سطح بین المللی زندگی می‌کنند، گسترش دهیم. ” 

با نگاهی به گذشته، آقای خالد عبدالتیف، مدیر مدرسه مجازی ریاض می‌گوید که انتقال به آموزش آنلاین برای او و سایر مربیان بسیار موفق و سودآور بوده است. “این یک سال چالش برانگیز بود اما بسیار لذت بخش بود. ما از این تجربه چیزهای زیادی آموختیم و معلمان و دانش آموزان ما بسیار به هم نزدیک شدند. عددها خودشان گویای مطلب هستند. ما در این مدت شاهد 98 تا 99 درصد حضور دانش آموزان بوده‌ایم. این بالاترین درصد حضور در پنج سال گذشته از عملیات ما بوده است. بنابراین، ما می‌دانیم که در مسیر درستی قرار داریم. “

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد