ما در بطن چهارمین انقلاب صنعتی (Industry 4.0) قرار گرفتهایم. کسب و کارها باید برای شکوفایی به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند. سوال اینجاست که این حرکت برای آینده مدیریت دارایی چه معنایی خواهد داشت؟
آیا به منظور سوق دادن راهبردها به سوی عمل، کماکان به ساختارها و فرآیندهایی مانند استراتژی ها و طرح نامه های مدیریت دارایی نیاز خواهیم داشت یا فناوریهای شناختی و یادگیری ماشینی، در رویکردی چابک، فرمان را به دست می گیرند؟
مدیریت دارایی دیجیتال باعث افزایش بهرهوری، بهبود همکاری و صرفهجویی در وقت و هزینه میشود. راهحلهای مدیریت دارایی دیجیتال برای تجارتهای کوچک (DAM) سیستمهایی برای سازماندهی، ذخیره و اشتراک منابع غنی رسانهای یک شرکت هستند. داراییهای خلاقانه مانند فیلمها، تصاویر، پادکستها و رسانهها باید در کانالها و بخشهای مختلف ذخیره و به اشتراک گذاشته شوند.
در شرایط اقتصادی چالشبرانگیز امروز، مشاغل کوچک باید روی سودمندی و راهحلهای مقرون به صرفه DAM با بالاترین نرخ بازگشت سرمایهگذاری (ROI) تمرکز کنند. در این مقاله خواهیم خواند که خلاقیت در فناوری، شرکتها را قادر میسازد تا از قابلیت ارتباطات مبتنی بر ابر و سیستمهای مدیریت دارایی دیجیتال، بیشتر بهرهمند شوند.
رشد و مدیریت دارایی دیجیتال
پیشبینی میشود بازار جهانی DAM تا سال ۲۰۲۴ رشد قابلتوجهی داشته باشد. بر اساس گزارش Digital Asset Management، بازار DAM در سال ۲۰۱۸ باارزش ۱،۲۴۰ میلیون دلار داشته و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۴ رشد ۶،۹۰۱ میلیارد دلاری داشته باشد. رشد سریع مدیریت دارایی دیجیتال به دلیل استراتژی های زیر است:
- نگرانی در مورد دادههای نامناسب یا گمشده
- نیاز به ابزارها و فرآیندهای بهتر همکاری به دلیل افزایش جهانیشدن
- توجه بیشتر بر جذب مشتری و لزوم پیامرسانی مداوم در همه دستگاهها
- افزایش استفاده از راهحلهای ابری و تجزیهوتحلیل دادههای بزرگ
- ظهور هوش مصنوعی ، ازجمله شخصیت نوری و تشخیص گفتار
در آینده سیستمهای DAM شرکتهایی را پیدا میکنند که به دنبال راههای مقرونبهصرفه برای مدیریت دارایی دیجیتال و سازماندهی، ذخیره، یافتن، بازیابی و توزیع داراییهای دیجیتال با سطح بالایی از امنیت هستند. پنج روند زیر برای مدیریت دارایی دیجیتال است:
- هوش مصنوعی
- DAM مبتنی بر ابر
- مدیریت ابر داده
- اتوماسیون
- Blockchain
چگونه مشاغل کوچک میتوانند از مدیریت دارایی دیجیتال بهرهمند شوند؟
انقلاب دیجیتالی مشخص میکند که مصرفکنندگان چگونه رفتار کنند و چه انتظاری داشته باشند. ابزارهای دیجیتالی و بازاریابی، شرکتها را قادر میسازد تا در دسترس تر باشند و با مشتریان خود در ارتباط بمانند.
بهطور سنتی، DAMها بسیار گران بودند. این ابر با ارائه ویژگیهای بیشتر و قیمتی کمتر، DAM های امروز را متحول کرده است.
با استفاده از نرمافزار و ابزارهای مدیریت دارایی دیجیتال ، مشاغل کوچک میتوانند بهرهوری را افزایش دهند، همکاری بهتری داشته باشند، در وقت خود صرفهجویی کنند و هزینهها را کاهش دهند. بهعنوانمثال، هنگام تهیه وثیقه تبلیغاتی، قادر به یافتن سریع فایلهای رسانهای لازم، باعث سرعت بخشیدن به پروژهها و اتلاف وقت کمتری میشود.
مشاغل کوچک که از نرمافزار مدیریت دارایی دیجیتال استفاده میکنند، میتوانند از مزایای مختلف زیر بهرهمند شوند:
- صرفهجویی در وقت با ادغام نرمافزار DAM در گردشهای موجود
- امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی با DAMهای مبتنی بر ابر
- صرفهجویی در هزینه سختافزاری با DAMهای مبتنی بر ابر آنلاین
- بهبود عملکرد با استفاده از ابزار DAM برای مدیریت دارایی دیجیتال
- افزایش بهرهوری با استقرار سریعتر مواد و مبارزات بازاریابی
- دسترسی آسان به داراییهای دیجیتال برای اعضای تیم و همکاران از یک مکان متمرکز
- تنظیم نحوه بارگذاری و توزیع داراییها، مانند تنظیم تاریخ انقضا و مجوز پرونده
- صرفهجویی در وقت و پول با استفاده مجدد بهجای نیاز به بازآفرینی داراییهای ازدسترفته
چرا مدیریت دارایی دیجیتال مهم است؟
مشاغل کوچک برای دستیابی به مشتریان بالقوه به استفاده از داراییهای دیجیتال متکی هستند. تصاویر، فیلمها و دیگر اشکال رسانه در کمپینهای بازاریابی استفاده میشوند. توانایی یافتن این داراییهای لازم بهسرعت و بهآسانی در ایجاد، ردیابی، سازماندهی مشاغلشان دلیلی است که مشاغل کوچک به DAM نیاز دارند.
مدیریت دارایی دیجیتال، مفید برای مشاغل کوچک
داراییهای دیجیتال قطعاتی از محتوا هستند که بهصورت دیجیتالی ذخیره میشوند و برای یک تجارت، مصرفکننده یا کاربر ارزشمند هستند. اینها متداولترینها هستند:
- عکس
- فیلم
- عرشههای اسلاید مانند نمایش اسلایدهای Google و ارائه پاورپوینت
- PDFها
- صفحه گسترده اکسل
- پروندههای متنی
- اسناد ورد
- گرافیکی مانند آرم
- اسناد HTML و فایلهای مرتبط مانند CSS
- فایلهای صوتی
برخی داراییهای دیجیتال باارزشتر از سایرین هستند. بهعنوانمثال، فیلمها و عکسهای یک رویداد خاص را نمیتوان جایگزین کرد. مشاغل کوچک غالباً حق استفاده از عکس یا فیلم باید هزینه کنند. اگر شرکت نتواند آن دارایی خاص را پیدا کند، باید مجدداً پول پرداخت کند.
مثال دیگر، پروژه ایجاد کتابچه راهنمای کاربر دیجیتالی یا کتاب الکترونیکی است که شامل داراییهای مختلفی همچون تصاویر، اشکال و نمودارها میشود. هنگام جمعکردن همهچیز، داشتن یک راهحل مؤثر برای مدیریت دارایی دیجیتال، در زمان و هزینه زیادی صرفهجویی میشود.
استفاده از هوش مصنوعی برای تمایز مدیریت داراییهای دیجیتال
- کاهش خودکار حاشیه نویسی دادهها که زمان بهره برداری را 80 درصد کاهش میدهد.
- تجزیه و تحلیل تصاویر و فیلمها 100 برابر سریعتر از مرور دستی خواهد بود.
- بهبود نتایج جستجو با افزایش تولید دادههای بسیارزیاد
چالشهای هوش مصنوعی در مدیریت داراییهای دیجیتال
یکی از رایج ترین مشکلات پیش روی ارائه دهندگان DAM، تولید داده و برچسب گذاری صحیح دارایی ها است. بدون برچسب گذاری مناسب، قابلیت جستجو بسیار سخت و زمان بر است.
- برچسب گذاری نادرست داده ها
- سازماندهی داراییها و ردیابی مکانها بصورت دستی
- زمان زیادی صرف جستجوی دارایی های مناسب میشود
- رشد تجارت، به کمک افزایش مقیاس انجام میگیرد
فرآیند پر زحمت برچسب گذاری دستی داده ها می تواند مستعد خطای انسانی و زمان زیادی باشد که باعث کند شدن فرآیند کسب و کار ها برای انجام کار های خود میشود.
راه حلهای چالش های موجود
چگونه هوش مصنوعی مدیریت داراییهای دیجیتالی را بازنویسی میکند
استفاده از هوش مصنوعی میتواند فرایندهای داخلی و نتایج مدیریت دارایی را تا حد زیادی بهبود ببخشد. هوش مصنوعی مزایای بی شماری برای حل چالش برانگیزترین موارد استفاده از مشاغل مانند برچسب گذاری خودکار دادهها، تشخیص و طبقه بندی تصویر و متن، جستجوی بصری و تعدیل محتوا دارد.
بهبود تجربه کاربری و کیفیت جستجو به کمک هوش مصنوعی
با بینایی ماشین، برچسب گذاری خودکار دادهها و پردازش طبیعی زبان، به مشتریان خود کمک میکنید تا داراییها و محتوای مرتبط را سریعتر بیابند و زمان ارزش دهی آنها را تسریع کنید. ساده سازی این کارهای وقت گیر دستی همچنین می تواند به شما در کارآمدتر شدن عملکرد کمک کند، بنابراین می توانید بر ارائه خدمات سودآورتر به مشتریان خود مانند تجزیه و تحلیل دادهها متمرکز شوید.
جستجوی شباهت ظاهری برای یافتن سریعتر داراییهای مرتبط
با کشف موارد مشابه به کمک هوش مصنوعی، بهره وری را افزایش دهید. با ترکیب داده متنی با زمینه بصری، جستجوی محتوا قدرتمندتر و هوشمندتر می شود.
برچسب گذاری خودکار دادهها برای بهبود نتایج جستجو
برای کمک به بهبود بهره وری کارکنان، دادههای غنی تری مخصوص مشاغل مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد میشود.
تعدیل محتوا برای بهبود مدیریت
حفظ انسجام محتوا و اعتبار نام تجاری محصولات در سراسر کانالهای بازاریابی به کمک هوش مصنوعی محقق میشود. ضمنا برای تشخیص سریعتر محتوای قدیمی، مطالب واضح یا تصاویر و فیلم های با کیفیت پایین، بینایی ماشین و هوش مصنوعی استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل روند محتوا و پیش بینی برای تجزیه و تحلیل عمیق تر
نحوه عملکرد دارایی ها را به کمک هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل کنید. هوش مصنوعی توصیههایی با پشتوانه داده های قبلی میدهد در مورد اینکه از چه داراییهایی با هم استفاده کنید ، کدام نسخه بهتر کار می کند و حتی ویرایش هایی را برای بهبود عملکرد شرکت ها اراعه میدهد.