6 ابزار شگفت انگیز توسعه نرم افزار هوش مصنوعی سال 2021

6 ابزار شگفت انگیز توسعه نرم افزار هوش مصنوعی سال 2021

19 تیر 1400

نوشته شده توسط آیپا

هوش مصنوعی دیگر یک مفهوم غیر قابل دسترس در صنایع مختلف نیست. و حتی به جنبه اصلی در توسعه کارخانجات و صنایع تبدیل شده است. شرکت ها، صرف نظر از اندازه و جایگاه خود، در حال اتخاذ راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتقا فعالیت ها، ایجاد نوآوری و سودآوری در سازمان خود هستند. به همین دلیل، دانستن ابزارهای برتر توسعه نرم افزار هوش مصنوعی بسیار  مهم خواهد بود.

بر اساس گزارش ها ، تقریباً 47%از شرکت ها استراتژی هوش مصنوعی کاملاً مشخص و عملیاتی در اختیار دارند. علاوه براین ، حدود 63% از شرکت ها تایید کرده اند که توسعه نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی هزینه های عملیاتی آنها را کاهش داده و بهره وری بالایی به همراه داشته است. به همین خاطر است که سرعت توسعه هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال امروز شتاب بالایی دارد.

امروز هفت ابزار شگفت انگیز برای توسعه نرم افزار هوش مصنوعی را آورده ایم که می توانند به شما کمک کنند تا سریعاً برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در بازار ایجاد و استقرار دهید.

1_ ابزار یادگیری ماشین گوگلGOOGLE ML KIT

اولین و مهمترین ابزار توسعه نرم افزار هوش مصنوعی می باشد که تماماً برای ایجاد تحول در بخش توسعه هوش مصنوعی تنظیم شده است. این ابزار شگفت انگیز یک کیت توسعه نرم‌افزار یادگیری ماشین است که توسعه دهندگان را قادر می سازد ابزارهای سفارشی و پیشرفته ایجاد کنند. توسعه دهندگانی که برنامه های مختلفی با این نرم افزار طراحی و تولید کرده اند، این برنامه را جز برترین نرم افزار های توسعه هوش مصنوعی در جهان می دانند.

علاوه، ابزار یادگیری ماشین گوگل می تواند در حالت آفلاین کار کند و می تواند تصاویر و متون را به صورت افلاین پردازش نماید.

ویژگی های کلیدی

  • ویژگی های پیشرفته ای مانند تشخیص چهره ، پردازش تصویر و اسکن بارکد
  • ادغام آسان با الگوریتم های یادگیری ماشین
  • ویژگی های سفارشی برای تلفن های همراه Android و iOS

 2 -سکوی هوش مصنوعی مایکروسافت Microsoft Azure AI platform

یکی دیگر از ابزارهای عالی توسعه نرم افزار هوش مصنوعی که در بازار توسعه رو به پیشرفت می باشد ، پلتفرم (Microsoft Azure AI) است.این سیستم عامل ابری قدرتمند نیازی به معرفی ندارد ، زیرا بسیاری از مشاغل قبلاً از سیستم عامل این سکوی هوش مصنوعی استفاده کرده اند. این پلتفرم قدرتمند با قابلیت های عالی مانند تشخیص شی ، یادگیری ماشین بدون نظارت ، تشخیص گفتار و موارد دیگر ، توسعه هوش مصنوعی را برای بسیاری از سازمان ها ساده تر کرده است.

علاوه بر تمام این ویژگی های عالی ، پلتفرم سکوی هوش مصنوعی مایکروسافت حتی گزینه های سفارشی سازی ، از جمله مدل های هوش مصنوعی از قبل آموزش دیده برای دامنه، تشخیص چهره ، متن و گفتار را ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی

  • قابلیت های ترجمه ماشین
  • قابلیت تشخیص شی ، گفتار و متن
  • الگوهای هوش مصنوعی برای ایجاد ربات ها

3_ای بی ام واتسونIBM WATSON

واتسون یک سامانه ی رایانه‌ای هوش مصنوعی قابل توسعه به پرسش‌های مطرح شده در زبان طبیعی است که در پروژه DeepQA در شرکت IBM توسعه یافته است. نام این رایانه از اسم اولین مدیرعامل شرکت، توماس واتسون انتخاب شده است.این ابزارهای پیشرفته توسعه نرم افزار هوش مصنوعی مجهز به قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی مانند رابط های مکالمه ، رابط های برنامه تلفن همراه و سرویس های پردازش زبان طبیعی و صنایع زیادی را دگرگون کرده است. علاوه بر این ، IBM Watson  خدمات توسعه برنامه هوش مصنوعی را ارائه می دهد که توسعه دهندگان می توانند از آنها برای ساخت برنامه هایی با قابلیت هوش مصنوعی از قبل آموزش دیده استفاده کنند

ویژگی های کلیدی

  • توسعه سریع و به کارگیری برنامه های هوش مصنوعی
  • پشتیبانی از محاسبات توزیع شده
  • این پلتفرم قابلیت های گفتاری به متن را برای برنامه های هوش مصنوعی ارائه می دهد

4_ تنسور فلوTensorFlow

هنگام بحث در مورد یک ابزار توسعه نرم افزار هوش مصنوعی منبع باز و قدرتمند ، TensorFlow همیشه در بالای لیست قرار دارد.TensorFlow ابزاری استثنایی و کارآمد برای توسعه هوش مصنوعی است که در درجه اول برای اهداف توسعه و تحقیق هوش مصنوعی استفاده می شود.TensorFlow ابزاری شگفت انگیز در توسعه نرم افزار هوش مصنوعی و یکی از سریع ترین نرم افزار های موجود است.با TensorFlow ، مشاغل می توانند بصورت یکپارچه برنامه های هوشمند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را برای مدیریت کارهای پیچیده مانند پیش بینی ، خدمات مشتری ، مدیریت قرارداد ، عملیات حقوقی و موارد دیگر ، توسعه و آموزش دهند.

ویژگی های کلیدی

  • ابزارهای گسترده ، کتابخانه ها و منابع جامعه را ارائه می دهد.
  • پردازش آسان و آموزش ربات ها امکان پذیر است.

5_اچ تو اوH2O

H2O یک پلتفرم منبع باز و یادگیری ماشین است که در چند سال گذشته درآمد بزرگی بدست آورده است.این ابزار توسعه نرم افزار هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است و اعتماد بسیاری از برنامه نویسان را بدست آورده است. بسیاری از ویژگی های عالی مانند الگوریتم های هوشمند زبان ماشین ، مدل های یادگیری عمیق ، مدل های آماری و خطی تعمیم یافته و غیره را به شرکت های بزرگ ارائه می دهد. از موارد اصلی استفاده از (H2O) میتوان به تجزیه و تحلیل داده ها ، مدیریت ریسک ، کشف تقلب ، مراقبت های بهداشتی دیجیتال و هوش مشتری اشاره کرد.

ویژگی های کلیدی

  • می توان برای توسعه برنامه های موبایل با استفاده از R ، Java و Python استفاده شود.
  • بینش دقیقی ارائه می دهد که می تواند برای تصمیم گیری بهتر در مورد تجارت استفاده شود.

6_ام ایکس نتMxNet

MxNet ، یک ابزار پیشرو و محبوب توسعه نرم افزار هوش مصنوعی است.این ابزار شگفت انگیز توسعه هوش مصنوعی یک چارچوب یادگیری عمیق است که به طور گسترده در تحقیقات و تولید استفاده می شود.این پلتفرم علاوه بر تقویت توسعه هوش مصنوعی ، حتی مدل آموزشی توزیع شده ای را نیز برای کمک به مقیاس کاربردهای هوش مصنوعی ارائه می دهد. MxNet به طور گسترده ای در آموزش چند پردازنده و چند دستگاه و نوشتن لایه های سفارشی به زبان سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های کلیدی

  • یک چارچوب یادگیری عمیق منبع باز
  • برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی که میتواند ابزار های شرکت ها را تقویت می کند

7-سکوی هوش مصنوعی آیپا AIPAA

سکوی هوش مصنوعی آیپا  AIPAAاولین و تنها سکوی ایرانی هوش مصنوعی است که توانسته بیش از 70 سرویس هوش مصنوعی را در حوزه پردازش تصویر، صوت و متن آماده نماید. این سکو در سال 99 به عنوان سکوی منتخب کشور توسط دکتر ستاری رونمایی گردید و در حال حاضر توانسته علاوه بر سرویس های عمومی هوش مصنوعی، دستیار صوتی مبتنی بر زبان فارسی را نیز ارائه نماید. هر چند که پلتفرم هایی که پیش از این اشاره شد به عنوان نمونه های پیشرو در جهان محسوب می شوند، اما استفاده از سکوهای هوش مصنوعی غیر بومی با 5 چالش اساسی پیش روی کسب و کارهای ایرانی همراه خواهد بود.

اول شرایط تحریمی این ابزارها است. بسیاری از سکوهای فوق علاوه بر این که در حال حاضر تحریم می باشد، موجب ریسک جدی برای آینده توسعه کسب و کارهای مبتنی بر این پلتفرم ها است.

دوم هزینه های نسبتا بالا سکوهای غیر ایرانی که موجب افزایش قابل توجه هزینه های ارائه سرویس از این پلتفرم ها خواهد بود.

سوم چالش پردازش های متنی است که هیچ کدام از سکوهای خارجی، پردازش متنی برای زبان فارسی ندارند و نمی توان در کاربرد های نوشتاری فارسی از آن ها استفاده نمود.

چهارم امکان سفارشی سازی می باشد. استفاده از یک سکوی ایرانی علاوه بر امکان اختصاصی سازی، هزینه ها بسیار کمتری نسبت به پلتفرم های غیر بومی در توسعه نیازهای خاص کسب و کار خواهد داشت. این امر در جهت کاهش ریسک توسعه برای کارخانجات، صنایع و شرکت ها بسیار استراتژیک است.

پنجم ظرفیت دستیارهای صوتی است. در آینده نقش دستیارهای صوتی بسیار بیش از آنچه تا کنون محقق شده است پیش بینی می شود. مهمترین جنبه در دستیارهای صوتی، بومی سازی آن به لحن و گفتار زبانی می باشد. پلتفرم آیپا توانسته با تمرکز بر دستیار های شخصی به زبان فارسی، نسخه قابل قبول و کاربردی از این فناوری را در اختیار شرکت ها و کسب و کارها قرار دهد.

تمامی این شرکت ها برخی از ابزارهای شگفت انگیز توسعه نرم افزار هوش مصنوعی بودند که تحرک عظیمی کسب کرده و همچنین آماده تحول در بازار جهانی در سال 2021 هستند. با قاطعیت می توان گفت که هوش مصنوعی آینده کسب و کارها است. اگر به دنبال نوآوری و سودآوری هستید ، پیاده سازی راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی اولین و مهمترین قدم برای دستیابی به آن است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد