عجیب ترین بازسازی نقاشی 400 ساله با هوش مصنوعی

عجیب ترین بازسازی نقاشی 400 ساله با هوش مصنوعی

5 تیر 1400

نوشته شده توسط آیپا

برای اولین بار در 300 سال گذشته، تماشاگران موزه امپراتوری آمستردام توانستند “نگهبان شب” اثر رامبراند نقاش پرآوازه هلندی را به صورت کامل مشاهده کنند.

نقاشی “نگهبان شب” در سال 1642 کشیده شد.اما جالب اینجاست که در سال 1715 زمانی که قرار بود این نقاشی (که ابعادی به یزرگی 18متر مربع داشت) را جا به جا کنند، مجبور به برش آن از چهار طرف نقاشی شدند تا بین دو درب در تالار شهر آمستردام قرار گیرد.
بخشی از قطعات بریده شده این نقاشی در جا به جایی گم شد و بخشی هم در سال های بعد به سرقت رفت، و باعث شد از این اثر فاخر تاریخی تنها قسمت مرکزی آن باقی بماند.

اما اکنون متخصصان هوش مصنوعی با بهره گیری از یک نمونه ی تاریخی (که از روی این نقاشی پیش از این کشیده شده بود) توانستند بخش های بریده شده این اثر را پیش بینی و تکمیل نمایند.

مدیر موزه امپراتوری آمستردام در رونمایی از نقاشی گفت:”نگهبان شب” همانطور که در موزه امپراتوری نمایش داده می شود در حافظه جمعی ما حک شده است. به لطف این بازسازی ، اکنون می توانیم ببینیم که ترکیب بندی که توسط رامبراند انجام شده، حتی پویاتر می باشد.بسیار جذاب است که اکنون می توانیم “نگهبان شب “را همانطور که رامبراند قصد آن را داشت، ببینیم.

“نگهبان شب” بلند پروازانه ترین اثر رامبراند تلقی می شود. این اثر به دستور شهردار و رهبر گارد مدنی آمستردام ، فرانس بانینگ کوک کشیده شد،او یک پرتره از گروه شبه نظامی های خود می خواست.

قبل از ترمیم ، این نقاشی تقریبا 4 متر طول و 4.5 متر عرض (12.5 x 15 فوت) و وزن آن 337 کیلوگرم بود.
این قطعه علاوه بر مشهور بودن در اندازه، به دلیل استفاده از نور و حرکت چشمگیر مورد تحسین قرار گرفته است.

در سال 1975، مردی که به چاقو مسلح شده بود، با یک نگهبان موزه درگیر شد و نقاشی را کوبید و به حاضران گفت که “این کار را برای پروردگار انجام داده است”.این قطعه همچنین در سال 1911 مجددا با چاقو مورد حمله قرار گرفت و در سال 1990 با یک ماده شیمیایی پاشیده شد ، اما در هر دو مورد فقط آسیب جزئی وارد شد که ترمیم آن نسبتا ساده بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد