اولین پیکره گفت‌وگوی روزمره زبان فارسی، مبتنی بر هوش مصنوعی، رونمایی شد

اولین پیکره گفت‌وگوی روزمره زبان فارسی، مبتنی بر هوش مصنوعی، رونمایی شد

9 تیر 1400

نوشته شده توسط آیپا

گفتا، اولین پیکره گفت‌وگو روزمره زبان فارسی، شنبه با حضور سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

گفتا، اولین پیکره گفت‌وگو روزمره زبان فارسی که به همت متخصصان شرکت دانش‌بنیان آرمان رایان شریف تولید شده است، روز شنبه، با حضور سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رونمایی شد.

این پیکره برپایه یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و با هدف بومی‌سازی این فناوری تولید شده و در جهت مدیریت ارتباط با مشتری، دستیارهای صوتی و محاوره‌سازی سامانه‌های تبدیل گفتار به متن، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیکره گفت‌وگو روزمره زبان فارسی، با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی و تکنولوژی یادگیری عمیق، بیش از 100 هزار گفته برچسب گذاری شده را با بررسی فیلم‌ها، سریال‌های ایرانی و بیش از 700 هزار گفته برچسب گذاری شده شبکه‌های مجازی چون اینستاگرام، تلگرام و توئیتر در خود ذخیره دارد و هنگام هم‌صحبتی و یا ارائه راهنمایی به شما از آن‌ها استفاده می‌کند.

در واقع هوش مصنوعی امکان یادگیری از تجربیات و انجام وظایف انسان را برای ماشین‌ها فراهم می‌آورد و می‌تواند هم‌نشین و شنونده خوبی برای ما باشد. همچنین متناسب با برنامه‌ای که برای آن تعریف می‌شود، امکان راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما را در وبسایت‌ها و سایر بستر ها فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود؛ شرکت آرمان رایان شریف یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی است که در سال ۹۳ و به همت جمعی از جوانان متخصص از دانشگاه‌های برتر ایران تاسیس شد. از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تولید اولین سکوی هوش مصنوعی آنلاین در ایران نام برد

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد