سکوی های هوش مصنوعی به کمک AI Speech به آتشنشانان کمک میکند

سکوی های هوش مصنوعی به کمک AI Speech به آتشنشانان کمک میکند

11 شهریور 1400

نوشته شده توسط آیپا

وقتی آتش سوزی بزرگی رخ می‌دهد، اکثر مردم به محل امن می‌روند. اما آتش نشانان به خطر می‌افتند. به دود ، گرما و خطری که هر دقیقه افزایش می‌یابد می‌دوند. شرکت 3AM Innovations، شرکتی با بیش از 200 سال سابقه خدمات آتش نشانی ترکیبی را به پیش می‌برد تا راههای بهتری را برای ایمن نگه داشتن اعضای جامعه خود پیشگام کند. این شرکت هوش مصنوعی از خدمات Microsoft Azure Cognitive Services برای پشتیبانی از یک سیستم ردیابی موقعیتی هوشمند استفاده می‌کند که به نیروهای آتش نشانی کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری برقرار کنند، به طور پویا آتش نشانان را در زمان واقعی مستقر کرده و مکان یابی کنند، خطرات غیر ضروری را کاهش داده و جان افراد را نجات دهند.

بین ما و هرج و مرج

نیمه‌های زمستان است و چندین تیم آتش نشانی به محله ای در آمریکا رسیده اند که یک ساختمان آپارتمانی چهار طبقه به طور جدی می‌سوزد. شعله ها و دود از پنجره های طبقه دوم و سوم بیرون زده است. هر کسی که هنوز در ساختمان است ممکن است در آتش گرفتار شده یا دود بر آن غلبه کند.

آتش نشانان، مملو از تجهیزات، از چندین وسیله نقلیه اضطراری استفاده میکنند و با فوریت های عمدی آموزش دیده و شروع به کار می‌کنند. تقریباً بلافاصله، بسیاری از آنها در تاریکی و دود وارد ساختمانی می‌شوند که هرگز ندیده اند. اکثر آنها دارای رادیوهای دو طرفه و شماتیک ساده هستند تا به آنها در یافتن راه خود کمک کنند.

به راحتی می‌توان فهمید که چگونه چنین شرایطی می‌تواند به سرعت به هرج و مرج تهدید کننده زندگی برسد. با ترکیبی قوی از شجاعت، حرفه ای بودن و ابزارهای قدرتمند، آتش نشانان جان خود را برای حفظ امنیت ما به خطر می‌اندازند.

با الهام از قهرمانان

بنیانگذاران 3AM Innovations تشخیص دادند که خدمات آتش نشانی به روشی برای درک بهتر محل های آتش سوزی، ردیابی هر آتش نشان در محل و اطمینان از برقراری ارتباطات فوری از طریق گفتگوی شبکه نیاز دارد. بنیانگذاران تصمیم گرفتند از فناوری دیجیتال پیشرفته برای تغییر نحوه استقرار و ارتباط فرماندهان میدانی با نیروهای آتش نشانی استفاده کنند. آنها می‌دانستند بهترین راه برای انجام این کار در کنار قهرمانان آنها خواهد بود، بنابراین فرماندهان و آتش نشانان بازنشسته را به خدمت گرفتند تا تکنولوژی را بر روی مواردی که بیشتر اهمیت دارند متمرکز کنند.

براندون زاربو‌، مدیر بازاریابی در 3AM Innovations می‌گوید: “ارتباطات تاکتیکی برای آتش نشانان و فرماندهان بسیار دشوار است.” وقتی آتش نشان وارد ساختمان آتش گرفته یا روی خط آتش نشانی می‌شود، معمولاً صدای آن بسیار بلند است، آنها نمی‌توانند خوب ببینند و ارتباط رادیویی نیز مشکل است. یک فرمانده ممکن است فقط یک ایده کلی از مکان اعضای خدمه – داخل و خارج ساختمان داشته باشد. “

در سال 2020، 3AM Innovations یک سیستم ردیابی موقعیتی دیجیتالی به نام FLORIAN، به نام سنت فلوریان، محافظ سنتی آتش نشانان راه اندازی کرد. سرویس‌های آتش نشانی از این سیستم برای ارتباط بهتر با یکدیگر استفاده می‌کنند و نمای کلی صحنه را در اختیار فرماندهان قرار می‌دهند، آگاهی در محل را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشند و به آنها کمک می‌کند تا در حفظ ایمنی آتش نشانان کارآمدتر کار کنند. در سال 2021، 3AM FLORIAN را گسترش داد و با استفاده از منابع Microsoft Azure مانند Azure Cognitive Services، همراه با دستگاههای مایکروسافت، FLORIAN را به اکوسیستم دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی تبدیل کرد تا ارتباطات پیشرفته ای را به خدمات آتش نشانی ارائه دهد، به فرماندهان کمک کند تا تصمیمات استقرار مبتنی بر داده را نجات دهند.  

ارتباطات مجهز به هوش مصنوعی

هنگامی که 3AM به دنبال افزایش قابلیت های FLORIAN به کمک هوش مصنوعی بود، Azure را برای ویژگی های پیشرفته، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری خود انتخاب کرد. پاتریک اوکانر، بنیانگذار و رئیس 3AM Innovations می‌گوید: “تیم‌های آتش نشانی اغلب در مکانهای دور افتاده با سیگنال تکه تکه کار می‌کنند، بنابراین ما به FLORIAN نیاز داشتیم تا به صورت آنلاین و آنلاین به صورت یکپارچه عمل کند.” “با Azure، ما می‌توانیم به کاربران خود دسترسی به داده های ذخیره شده در حافظه پنهان را که می تواند به طور همزمان از منابع مختلف به روز شود، بدهیم.”

FLORIAN برای ایجاد و حفظ ارتباطات موثردر میان فرماندهان میدانی و آتش نشانان حتی در شرایط آشفته، از چندین قابلیت Azure Speech استفاده می‌کند. این سیستم از گفتار به نوشتار، گفتار سفارشی و تشخیص بلندگو – که بخشی از خدمات شناختی است – برای پردازش چندین منبع ارتباطی، شناسایی بلندگوهای جداگانه و فرماندهان هشدار برای عمل بر اساس کلمات کلیدی از پیش تعیین شده استفاده می‌کند.

3AM در حال توسعه ابزارهای سفارشی هوش مصنوعی با مایکروسافت است تا بتواند رونویسی هایی با قابلیت آفلاین و در زمان واقعی ایجاد کند تا فرماندهان آگاهی بیشتری داشته باشند و سوابق کتبی به خدمات آتش نشانی برای بهبود آموزش ارائه شود. FLORIAN همچنین برای جمع آوری داده ها از دستگاه های یکپارچه طراحی شده است تا فرماندهان میدانی بدانند هر آتش نشان در کجا است، حتی زمانی که آتش نشانان فردی نمی‌توانند به صورت دستی حضور خود را بررسی کنند.

رایان لیت، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی در 3AM Innovations می‌گوید: “اگر خدمه ای دارید که در آتش سوزی جنگل مسلح است و فقط با رادیوهای دو طرفه کار می‌کند، به کسی نیاز دارید که در پایگاه اصلی به تماس های فوری گوش دهد-این مسئولیت بزرگی است.” “با استفاده از API های گفتار خدمات شناختی، خدمات آتش نشانی می‌تواند هشدارهای موقعیتی را خودکار کرده و اعلان های مربوط به فرماندهان میدانی را فشار دهد. و از آنجا که سیستم به طور خودکار تشخیص می‌دهد که چه کسی یک تماس فوری ارائه کرده است، هر اعلان شامل اطلاعات مکانی دقیق است – به آنها کمک می‌کند سریعتر واکنش نشان دهند و به طور بالقوه جان بیشتری را نجات دهند. “

 نیروهای آتش نشانی و فرماندهان می‌توانند تمام داده های موقعیتی را از طریق یک کنسول واحد، همگام سازی شده در همه دستگاه ها مشاهده کنند. با استفاده از FLORIAN در دستگاه های خود، آتش نشانان می‌توانند به نقشه های سه بعدی دقیق در نقشه‌های بینگ دسترسی داشته باشند، آنها را با Surface Pen یادداشت کرده و در زمان واقعی آنها را در اختیار تیم های آتش نشانی قرار دهند – جایگزین نقشه های کاغذی ایستا که ممکن است شرایط تاکتیکی پویا را به طور دقیق نشان ندهد.

3AM Innovations از ظروف Docker آفلاین در خدمات شناختی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که FLORIAN فرماندهان را با خدمه متصل می‌کند و مکان‌های آتش نشان را در شرایط بحرانی، صرف نظر از اتصال LTE، ردیابی می‌کند. با استقرار ظروف، FLORIAN می‌تواند از شبکه های مش برای حفظ اتصالات متعدد در دستگاه ها استفاده کند – این امر به فرماندهان میدانی این اطمینان را می‌دهد که آنها همیشه وضعیت واقعی را در زمین مشاهده می‌کنند.

آینده آتش نشانی

3AM Innovations در حال آزمایش سایر منابع مایکروسافت برای افزایش آموزش آتش نشانان و یافتن راه های جدید برای بهبود واکنش‌های اضطراری و ایمنی آتش نشانان است. با استفاده از Microsoft HoloLens 2 ، 3AM می‌تواند به خدمات آتش نشانی کمک کند تا محیطهای آموزشی واقعیت مخلوط ایجاد کنند که در آن آتش نشانان می‌توانند با خیال راحت و موثر برای شرایط چالش برانگیز آماده شده و برنامه ریزی کنند.

اوکانر می‌گوید: “ما می‌توانیم از مایکروسافت هولولنز و دیگر فناوری های دیجیتالی پیشرفته برای کمک به خدمات آتش نشانی برای ارائه آموزش های دقیق در مورد نحوه برخورد با مواقع اضطراری جدید مانند آتش سوزی خودروهای برقی – بدون آسیب رساندن به کارآموزان” استفاده کنیم. در عین حال، 3AM Innovations به گسترش FLORIAN ادامه می‌دهد و آن را با منابع داده مانند هواپیماهای بدون سرنشین ، جریان هوا در زمان واقعی و دستگاه های اینترنت اشیا پیوند می‌دهد.

کاهش خطر، نجات جان افراد

با استفاده از خدمات شناختی برای حمایت از FLORIAN، 3AM Innovations به ارتقای آگاهی در محل برای فرماندهان آتش نشانی و خدمه کمک کرده است و شرایط خطرناک غیرقابل اجتناب را بسیار ایمن تر کرده است. سیستم ردیابی موقعیت و پردازش گفتار، فرماندهان آتش نشانی، فرماندهان میدانی و آتش نشانان را تحت تأثیر قرار داده است، همه آنها بر ایمنی تمرکز دارند اما بسیاری از آنها اشتهای کمی برای تغییر یا صبر برای سیستم های ناکارآمد دارند.

هنگامی که اوکانر سخنرانی فلوریایی را در آتش نشانی بزرگ شهری به پایان رساند، یکی از افسران حاضر پسر یک آتش نشان کشته شده او را کنار کشید، مستقیم در چشمان او نگاه کرد و گفت: “این تکنولوژی می‌توانست پدرم را نجات دهد.”

اوکانر می‌گوید: “به طرز غم انگیزی مشخص شد که او در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده و در یک ساختمان در حال سوختن به دام افتاده است.” این دقیقاً همان چیزی است که ما FLORIAN را برای جلوگیری از آن ایجاد کردیم. “

با استفاده از FLORIAN و Azure، فرماندهان آتش نشان می‌توانند به صورت پویا آتش نشانان را مستقر کرده و در زمان واقعی قرار دهند و به کاهش خطرات غیر ضروری و نجات جان افراد کمک کنند. و با استفاده از هوش مصنوعی در آگاهی از موقعیت، آنها می‌توانند سریعتر، موثر ترو تصمیمات فرماندهی داده محور را اتخاذ کنند.

زربو می‌گوید: “خدمات آتش نشانی در همه جا به راهی نیاز دارند که این محیط های فوق العاده خطرناک را برای آتش نشانان و غیرنظامیان امن تر کند.” “بنابراین ما FLORIAN را با Azure ساختیم تا به آنها در دستیابی به نتایج بهتر اطفاء حریق و پاسخهای سریعتر نجات بخش کمک کنیم.”

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد