کاهش آمار خودکشی به کمک هوش مصنوعی

کاهش آمار خودکشی به کمک هوش مصنوعی

29 تیر 1400

نوشته شده توسط آیپا

بسیاری از انسان­ها نمی­توانند به مشکلات ودرگیری­های روزمره خود غلبه کنند واگر­راه حل صحیحی برای درد و دل و حل مشکلات خود پیدا نکنند، ممکن است به رفتار غلطی مانند خودکشی فکرکنند. براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، سالانه بیش از 70000 نفر از طریق خودکشی به زندگی خود­ خاتمه می­دهند که معادل خودکشی هر نفر در 40 ثانیه است. با توجه به شیوع بسیار ترسناک خودکشی در سطح بین المللی، شناسایی راه­حل های موثربرای کاهش این آمار وخیم بسیارحیاتی است.

بررسی دستی افراد از طریق تصاویر دوربین های مداربسته

براساس گزارش های رویترز، شهر سئول درکره جنوبی برنامه­هایی را برای استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی رفتارها و تمایلات خودکشی قبل از وقوع آن­ در نظر گرفته است.

به عنوان مثال،  پل­ها و چراغ­های راهنمایی به دوربین­های هوشمند مجهز شده اند. این دوربین­ها می­توانند وسایل نقلیه را با سرعت بالا ثبت کنند، همچنین می­توان از این دوربین ها برای موارد دیگری مانند نجات افرادی که قصد خودکشی دارند، استفاده کرد.

با استفاده از این دوربین­های هوشمند، می توان ازنجات جان افرادی که قصد خودکشی دارند استفاده کرد.البته این سیستم ممکن است خطا نیز داشته باشد. زیرا ممکن است تشخیص فردی که از دیدن منظره لذت می­برد با شخصی که قصد خودکشی دارند، دشوار باشد.

استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری رفتارهای انسانی

آرینگ نیوز گزارش داده است که موسسه فناوری سئول در حال ساخت سیستمی است که بتوان با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص حرکات و سیگنال­های خاص بدن را به راحتی ارزیابی کند.

هنگامی که این سیستم هوشمند یک خطر یا تهدید خاص را شناسایی کند، به طور خودکار یک تیم نجات محلی مانند پلیس و آتش نشانی هشدار ارسال می کند.

بالاترین میزان خودکشی جهان در کره جنوبی

براساس گزارش­های سازمان بهداشت جهانی، کره جنوبی بیشترین میزان خودکشی در جهان را داراست. از سال 2009 تا حدودی این آمار کاهش یافته بود اما دوباره به بالاترین میزان خود رسیده است. با کمک هوش مصنوعی، شناسایی پیشگیرانه این رفتارها برای کمک به دیگران قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگیرند، بسیار آسان­ترخواهد بود و به سازمان­های مرتبط وقت بیشتری برای نجات موفقیت آمیز افراد می­دهد.

همانطور که رویترز نیز اشاره کرد، برنامه نویسان در حال برنامه ریزی وتوسعه این سیستم هوش مصنوعی هستند تا بتواند کمک بیشتر و دقیق تری به آتش نشانان و پلیس­ها برای نجات جان افراد­ کند. به هر حال، زندگی ارزش جنگیدن دارد، حتی زندگی نا امید ترین انسان­ها.

هوش مصنوعی در خدمت نجات جان افراد

پیشرفت­های روزافزون هوش مصنوعی توانسته که به شناسایی بالقوه خودکشی از طریق رفتا­رها و اعمال افراد کمک کند. با استفاده از دوربین های مداربسته ای که برای جاده ها و پل ها استفاده می شود، مسئولان میتوانند این خطرات را شناسایی کنند. استفاده ازهوش مصنوعی این فرصت را میدهد که مقامات سریعترعمل کرده و افراد بیشتری را در بازه زمانی کوتاه تری نجات دهند.

در حال حاضر، این پروژه ابتدا در سئول انجام می شود و در صورت موفقیت می تواند در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. خصوصاً با توجه به اینکه این رفتار به طرز ناراحت کننده ای در بسیاری از کشورها عادی شده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد