فرصت‌های هوش مصنوعی برای خرده فروشان

فرصت‌های هوش مصنوعی برای خرده فروشان

22 تیر 1400

نوشته شده توسط آیپا

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بهداشت، دفاع و امنیت بسیار جالب و هیجان انگیز است. با این حال، بسیاری از ظرفیت های هوش مصنوعی هنوز تجاری سازی نشده است. مقالات هوش مصنوعی امیدوار کننده هستند، اما اجرای آنها در عمل به خاطر مقررات سخت بسیار دشوار است و به همین دلیل در حوزه خرده فروشی نیز ظرفیت های هوش مصنوعی آن چنان که باید شکوفا نشده است.

بیشترین پیشرفته‌ای اخیر در صنعت خرده فروشی مربوط به شرکت چند ملیتی آمازون است. استارت آپ‌های هوش مصنوعی آمازون در حال حاضر 1.8 میلیارد دلار در طی فعالیت خود سرمایه جمع آوری کرده اند. شرکت‌هایی که به صورت فیزیکی فعال هستند، مجبور به نوآوری برای ادامه رقابت و بازاندیشی‌های تجارت الکترونیکی خود هستند. این کسب و کارها اغلب از نوآوری‌هایی بر پایه هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. به طور معمول الگو‌های رفتاری و نوآوری‌های این کسب و کارها شامل موارد زیر می‌باشد:

1.تقسیم بندی مشتریان

2. نمایان ساختن نام تجاری در قفسه‌ها

3.استفاده از ربات‌ها در فروشگاه های فیزیکی

4. خرید صوتی

5. مقابله با سرقت مغازه

6. تحویل بدون راننده با بهینه سازی مسیر/زمان

7. بهینه سازی کالاهای انبار

8. فروشگاه‌های بدون صندوقدار

9. خرید از طریق واقعیت مجازی

آنچه امروز می‌خواهم در اینجا متمرکز شویم، برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت خرده فروشی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

شناخت مشتری

شرکت وریف veriff)) خدمات شناسایی کالاهای مرتبط را به خرده فروشی‌ها ارائه می‌دهد. به صورت که هنگامی خریداری وارد فروشگاه می‌شود، با پردازش تصویر و احراز هویت وی و همچنین با توجه به خرید های گذشته مشتری، پیشنهاد محصولات مرتبط و مورد علاوقه وی را می‌دهد.

فروشگاه های بدون صندوقدار

شرکت آمازون (amazon) بخش هوش مصنوعی خود به نام (go) راه اندازی کرده است.در این فناوری هوش مصنوعی مهم‌ترین نقش را برای بازخورد بهتر مشتریان فراهم می‌کند.

اتاق‌های پرو مجازی

شرکت وایرون ای تی(viron IT)در نصب اتاق‌های مجازی برای فروشگاه‌های خرده فروشی کمک می‌کند تا مشتری بتواند چندین لباس مختلف هم از نظر سایز وهم از نظر رنگ را امتحان کنند. این یک معامله برد برد هم برای فروشگاه و مشتری است.

جستجوی بصری هنگام خرید انلاین

پینترست(Pinterest)به شما امکان می‌دهد بر روی تصویر کالای مورد نظر خود کلیک کنید و گزینه های مختلفی را برای خرید مشاهده کنید. این تکنولوژی امکان خرید راحت تر و آسوده تر را برای مشتریان فراهم می‌کند.

خرید مجازی

شرکت(ikea)از اتاق های مجازی و ‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کند تا قبل از خرید ، ترکیب متفاوتی از رنگ ، کف ، پرده و مبلمان را در خانه یا اتاق خود امتحان کنید. این ابزار بسیار مفید است چون تصمیم گیری بدون مقایسه رنگ ها و طرح های مختلف بسیار دشوار است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد