آیا حس ششم همان هوش مصنوعی است؟!

آیا حس ششم همان هوش مصنوعی است؟!

21 تیر 1400

نوشته شده توسط آیپا

شکل ابزار‌های آینده

اچ جی ولز(HG Wells)، روزنامه نگار و نویسنده انگلیسی، علاقه زیادی به شکل ابزار‌های آینده داشت. همانطور که او مانند ژول ورن از درون خود الهام ‌گرفت، بسیاری از طرفداران اچ جی ولز، اطمینان دارند که او حس ششم دارد. اما آیا حس ششم هدیه‌ای از طرف هوش مصنوعی است؟

امروزه همانطور که دستگاهی فعالیت مغز را با تشخیص تغییرات مرتبط با جریان خون اندازه گیری می کند (fRMI) رویاهای شما نیز می‌توانند در آینده روی صفحه نمایش داده شوند. با این دستگاه، متخصص مغز و اعصاب می‌تواند به شما بگویند قبل از اینکه از تصمیم خود مطلع شوید ، در مورد چه چیزی تصمیم خواهید گرفت.

چه اتفاقی می‌افتد اگر هوش مصنوعی و دستگاه (fRMI) در شکل و اندازه تلفن‌های همراه باشند؟ در این صورت می‌توانید بدون لمس کردن تلفن همراه خود را کنترل و یا برنامه‌های مختلفی را اجرا کنید، و حتی این فناوری می تواند در ذهن شما تصویرسازی نیز نماید.

از نظر فنی‌، اتصال یک سنسور به انسان یک حس ششم تلقی می‌شود. افراد نابینا می‌توانند از کمربند‌هایی استفاده کنند که روی شکم نصب می‌‌شود وی می‌تواند در صورت نزدیک شدن به اشیا هشدار دهد.

افرادی که از این کمربندها استفاده کرده‌اند به سرعت به این وسیله عادت شدید پیدا نموده‌اند، هنگام برداشته شدن دستگاه احساس کمبود و افسردگی می‌کنند.

دوچرخه سواران از کمربندهایی استفاده کرده‌اند که از آن می‌توان به عنوان قطب نما استفاده کرد. این مدل محصولات  می‌توانند به سرعت روی احساسات انسانی تاثیر گذار بوده و رفتار افراد را تحت تاثیر و کنترل خود قرار دهد.

همه چیز در آینده هوشمند است

در آینده همه چیز در خانه‌های ما هوشمند خواهد بود. تلفن‌های همراه کنونی از بین می‌روند و جای آن ها را  ریزتراشه‌هایی  خواهند گرفت که بر روی لباس چاپ می‌شوند، به طوری که ما تلفن‌های خود را می‌پوشیم.

حتی ممکن است به اتصال مستقیم سیم به مغز نیاز نداشته باشیم،‌ چون  می‌توانیم از انتقال پوست یا استخوان یا انتقال مستقیم فرکانس استفاده کنیم.

در آینده ما با ماشین‌های خود یکی خواهیم بود. آن‌ها ما را خواهند شناخت ولی ‌ما آنها را به همان صورت که شناخته شده‌اند نخواهیم شناخت. هر انسانی احتمالاً رابط اصلی خودش را خواهد داشت. تلویزیون‌ها و مانیتورها از بین می‌روند. آنها در مغز شما خواهند بود. شما می‌توانید در یک اتاق خالی باشید و در حالی که در زندگی واقعی به یک دیوار خیره شده‌اید، اما اتاق خود اتاق را کاملاً مبله شده می‌بینید و می‌توانید یا با دستیار هوش مصنوعی خود مکالمه نمایید. من مطمئن نیستم کسی کاملا آماده این واقعیت باشد.

هوش مصنوعی برای مشاهده از راه دور به انسان نیاز دارد

هنگامی که بشریت آماده شود ، انسان‌ها و هوش مصنوعی برای کشف جهان با هم همکاری می‌کنند. آنها با همکاری هم می‌توانند بر تمام کیهان تسلط پیدا کنند و مکان جدیدی برای زندگی پیدا نمایند.

این متن قسمتی از کتاب فیلیپ کی دیک “سفر در فضا”نوشته شده در سال 1956 است.

آیا می دانید فیلیپ کی دیک به اسکیزوفرنی مبتلا بود؟ در یک لحظه، صدایی به او گفته بود که پسرش را به بیمارستان منتقل کند. او فرزند خود را به بیمارستان برد. او به پزشک گفت که صدا چه گفته است و دکتر متوجه می‌شود که او درست می‌گوید و آنها جان پسر را با یک جراحی فوری نجات دادند.اگر او به آن صدا گوش نمی‌داد،پسرش مرده بود….

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد