کلید تحول صنعت سرگرمی و رسانه در دستان هوش مصنوعی

کلید تحول صنعت سرگرمی و رسانه در دستان هوش مصنوعی

5 مرداد 1400

نوشته شده توسط آیپا

امروزه به دلیل پیشرفت هوش مصنوعی صنعت سرگرمی در حال پیشرفت سریعی است. همین حالا هم هوش مصنوعی در زندگی روزمره‌ی ما حضور پررنگی دارد. شرکت‌های هوش مصنوعی علاوه بر ارائه‌ی راه‌حل‌های شگفت‌انگیز برای مسائل حرفه‌ای و جدی، در حال متحول کردن صنعت سرگرمی نیز هستند. در آستانه‌ی انقلابی در زمینه‌ی فناوری هستیم که سعی در ایجاد تحولی بزرگ در زندگی‌مان دارد.

هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محتوایی خودکار و شخصی را در اختیار مخاطب قرار دهد و باعث شود تجربه تماشای مخاطبان جالب و سرگرم کننده باشد. شرکت‌های هوش مصنوعی نیز به طور مداوم درتلاشند تا این فناوری را در زیرشاخه‌های مختلف بخش سرگرمی ادغام کنند و کارایی آن را بهبود بخشند.

کاربرد‌های هوش مصنوعی در رسانه‌ها و سرگرمی‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌ها و سرگرمی‌ها به ویژه از نظر توزیع و نمایش محتوای بصری شاهد رشدی سریع است. شرکت‌های رسانه‌ای ضمن تضمین کیفیت، با تولید مقادیر زیادی محتوا با چالش های زیادی روبرو هستند، بنابراین برای دستیابی به این هدف هوش مصنوعی را اتخاذ می‌کنند.

بیشتر موارد استفاده‌ی هوش مصنوعی در رسانه‌ها و سرگرمی را می‌توان به این چهار دسته تقسیم کرد:


بازاریابی و تبلیغات: هوش مصنوعی به تولید پیش‌نمایش فیلم‌ها و همچنین طراحی تبلیغات کمک می‌کند.

شخصی سازی تجربه کاربری:ارائه‌دهندگان خدمات سرگرمی با استفاده از اپ‌های هوش مصنوعی محتوای شخصی‌سازی شده‌ای را بر اساس فعالیت‌ها و رفتارهای کاربران به آن‌ها ارائه می‌دهند.

بهینه سازی جستجو:در این مورد از هوش مصنوعی برای افزایش سرعت و بهینگی فرآیند جست‌وجو استفاده می‌شود.

تجربه‌های نوآورانه با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده:از پیاده‌سازی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می‌شود.

بازاریابی و تبلیغات

از هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی در زمینه‌هایی از جمله طراحی و تبلیغ فیلم استفاده می‌شود. الگوریتم‌های هوشمند بهترین روش‌ها را برای بازاریابی و تبلیغات پیشنهاد می‌دهند. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به کمک تحلیل و پیش‌بینی به بسیاری از فرآیندهای بازاریابی سرعت بخشید. پلتفرم‌های بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی به هدف‌گیری مخاطب، ایجاد استراتژی کمپین و ارائه‌ی راه‌حل‌های کارآمد برای مشتریان می‌پردازند.

در حال حاضر ابزار فوق‌العاده‌ای برای طراحی گرافیکی با کمک هوش مصنوعی ایجاد شده است که Alibaba Luban نام دارد و می‌تواند صدها بار سریع‌تر از انسان به تولید طراحی‌های گرافیکی بپردازد. این نرم‌افزار می‌تواند با سرعت فوق‌العاده‌ی خود 8000 بنر در ثانیه تولید کند. البته که بی‌شک هیچ انسانی نمی‌تواند این رکورد را بشکند.

شرکت آی‌بی‌ام نیز برای فیلم Morgan پیش‌نمایشی را با کمک هوش مصنوعی تولید کرده است. الگوریتم‌ها 100 فیلم ترسناک و عناصر صوتی و تصویری آن‌ها را بررسی کردند تا بهترین لحظه‌های فیلم را برای ایجاد پیش‌نمایش تشخیص دهند. به این ترتیب ایجاد این پیش‌نمایش یا تریلر، که با کار انسانی چندین هفته طول می‌کشد، فقط یک روز به طول می‌انجامد.

شخصی سازی تجربه کاربری

امروزه دیگر تجربه‌ی کاربری شخصی‌سازی شده، قابلیت شگفت‌انگیزی محسوب نمی‌شود. کاربران انتظار دارند این قابلیت در هر نرم‌افزاری موجود باشد. هوش مصنوعی روی تجربه‌ی کاربری تأثیری بیش از پیش گذاشته است. برای نمونه نتفلیکس پلتفرمی است که توسط بیش از 100 میلیون کاربر در جهان استفاده می‌شود. پیش‌بینی انتخاب‌ها و ترجیحات احتمالی کاربران بخشی اساسی از مدل کسب‌وکار این پلتفرم است.

الکساندرا لبرت، مدیر کلوب تهیه‌کنندگان اروپا، می‌گوید گرچه هوش مصنوعی آنقدرها برای کارهای خلاقانه خوب عمل نمی‌کند ولی برای ارائه‌ی پیش‌بینی، عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید روی فیلمی سرمایه‌گذاری کنید یا خیر،‌ هوش مصنوعی انتخاب بسیار خوبی برای حل این چالش است.

آنقدرها از زمانی نمی‌گذرد که نتفلیکس پیشنهاد تولید اپلیکیشنی را مطرح کرده بود که با استفاده از هوش مصنوعی پیشنهادهای بهتری را به کاربران ارائه دهد.

پلتفرم دیگری نیز برای بهبود تعامل کاربران با محتوای دیجیتالی وجود دارد. پلتفرم The TV به کاربران کمک می‌کند با توجه به انتخاب‌های پیشین خود محتوایی را پیدا کنند که با سلایق آن‌ها یکسان است.

بهبود جستجو

محتوای آنلاین آنقدر گسترده است که یافتن چیزی که دنبال آن هستید کار بسیار سختی است. هوش مصنوعی به کمک موتورهای جست‌وجو می‌آید تا نتایج دقیق‌تری را به کاربران ارائه دهند. این روزها به سادگی می‌توان تصویری را آپلود کرد و تصاویری مشابه آن را در نتایج جست‌وجو یافت.

در صنعت سرگرمی برخی از پلتفرم‌ها دسته‌بندی فیلم‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کنند. پیش از این افراد به طور دستی به دسته‌بندی فیلم‌ها می‌پرداختند و این کار بسیار زمان‌بر بود اما امروزه با کمک هوش مصنوعی این کار با بهینگی و سرعت بسیار بیشتری انجام می‌پذیرد.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

علاوه بر استفاده‌های پایه‌ای از هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی، جالب است که به این نکته نیز توجه کنیم که هوش مصنوعی در حال ورود به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و به این ترتیب تجربه‌ی کاربری در این زمینه‌ها بسیار بهبود می‌یابد. می‌توانیم دیدی 360 درجه از رویدادهایی داشته باشیم که به ایجاد تجربه‌هایی بهبود یافته و غنی‌تر به ما کمک می‌کنند. هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا احساسات‌مان بیشتر درگیر رویدادهای زنده و لایو شود.

شرکت‌های هوش مصنوعی می‌توانند با یک عینک، تجربه‌ی پیچیده و نفس‌گیری را برای کاربران شکل دهند.همچنین تجربه‌ی کاربری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیز بهبود می‌یابد و نوآوری‌های بیشتر و بیشتری وارد این صنعت می‌شود. باید به این نکته اشاره کنیم که تماشای فیلم هولوگرافیک دیگر فقط یک رویا نیست و در آینده‌ی نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت آرمان رایان شریف محفوظ می باشد